Meklējot Spēlmani
Jaunais Rīgas teātris1971. gadā bijušajā Baptistu draudžu biedrības namā LPSR Valsts Jaunatnes teātris izveido izrādi “Spēlē, Spēlmani!”. Izrādei piemita neizskaidrojams, saviļņojošs spēks, kas turpina nodarbināt prātus vēl šodien. MEKLĒJOT SPĒLMANI stāstīs par apstākļiem un notikumiem, kas noveda pie šīs izrādes tapšanas, kā arī par cilvēkiem, kas tajā spēlēja nozīmīgu lomu.
Sākotnēji izrādē piedalījās arī Telma Auziņa un Emīls Ralfs, bet Pēteri Petersonu spēlēja Ģirts Krūmiņš.
Galerija
Komanda
Performanti
Vairs nepiedalās
Radošā komanda
Māksliniece | Baiba Baiba |
Kostīmu māksliniece | Keita |
Režisors | Gatis Šmits |
Dramaturģe | Justīne Kļava |
Gaismu mākslinieki | Mareks Lužinskis Lauris Johansons |
Mūzikas autors | Jēkabs Nīmanis |
Scenogrāfs | Rūdolfs Baltiņš |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Jaunā Rīgas teātra iestudējums “Meklējot Spēlmani” kā kultūrvēstures “tīra manta” nāk pie skatītāja tieši laikā. Pēc valsts simtgades svinību noplakušajām putām, kur daļu bagātās programmas veidoja formāli pasūtījumi, šis darbs piedāvā autentiskuma garšu un ieceri, kas radusies no iekšējas nepieciešamības sajūtas.
Vai Gatis Šmits ir sasniedzis paša izvirzīto mērķi izsekot Spēlmaņa ģenēzei Latvijas teātrī? Es teiktu – jā, jo triju mākslinieku likteņu savijums ir nebijis skata leņķis. Vai izrādē ir izrauti no aizmirstības tie, kas jau sastinguši par leģendām? Gan jā, gan nē. Jo vitāli tēli ir radīti.
Gatis Šmits nepretendē uz nostalģisku atmiņu atdzīvināšanu ar atmosfēras starpniecību. Izrādes komanda godprātīgi centusies izskaitļot vēstures nezināmos, un rezultātā tapis uzvedums, kas īstenojies trīs žanros.
Jaunā Rīgas teātra izrādes Meklējot Spēlmani veidotāji uztaustījuši mistisko triju mākslinieku savienību
Režisora Gata Šmita izrādes Meklējot Spēlmani fokuss ir negaidīts, oriģināls un iepriecinošs – nevis restaurēt reiz bijušu un zudušu teātra notikumu, bet gan pētīt personības, zīmes un apstākļus, kas netieši šo notikumu izraisījuši.
Redzēt, kā Keišs spēlē Smiļģi, mums, skatītājiem, ir izcila veiksme teātrī sastapt ko neikdienišķi lielu, pat ģeniālu, fenomenu “trīs vienā”, ko veido talants pilnā plaukumā, enerģija un artista harismātiska personība.