
Salome
Latvijas Nacionālā opera un baletsJūdejas princeses Salomes sirds iekvēl kaislē pret jaunās ticības pravieti Johanaanu. Kad valdnieks Hērods lūdz Salomi viņam dejot, viņas pieprasītā samaksa ir nežēlīga – princese vēlas pravieša galvu… Noslēpumainie notikumi vēsta par nepiesātināmu mīlestību, kas ir spēcīgāka par racionāliem apsvērumiem. Jūdejā notiekošo stāstu režisors Alvis Hermanis savā jauniestudējumā pārceļ uz mūsdienu Izraēlu – vietu, kur šobrīd ideoloģiju un reliģiju mezgls sapinies visciešāk.
Oskara Vailda franciski rakstītā drāma Salome tika pārtulkota vācu valodā un kļuva par libretu Riharda Štrausa šedevram, kura pirmuzvedums notika 1905. gada 9. decembrī Drēzdenes Karaliskajā opernamā. Latvijas Nacionālajā operā līdz šim pieredzēti četri spilgti Salomes iestudējumi, kuros titullomas interpretējušas izcilās dziedātājas Milda Brehmane-Štengele, Žermēna Heine-Vāgnere, Solveiga Raja un Ieva Kepe.
Repertuārs
|
19:00 |
Latvijas Nacionālā opera un balets, Lielā zāle Rīga, Kronvalda bulvāris 2 |
Biļetes |
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Horeogrāfe | Elza Leimane |
Kostīmu māksliniece | Jana Čivžele |
Režisors | Alvis Hermanis |
Diriģents | Mārtiņš Ozoliņš |
Komponists | Rihards Štrauss |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Muzikālais vadītājs | Mārtiņš Ozoliņš |
Scenogrāfs | Alvis Hermanis |
Video māksliniece | Ineta Sipunova |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis

Galvenajā lomā ir nevis Salome, bet faktiski statiska siena, proti, Jeruzalemes Raudu mūra pārliecinoša replika Alvja Hermaņa pašrocīgā scenogrāfijā, rotāta ar ekrānā uznirstošiem mākslīgā intelekta ģenerētiem attēliem.

Pie Raudu mūra uzburtajai Bābelei nav paredzams labvēlīgs atrisinājums. Režisors Alvis Hermanis Riharda Štrausa operu Salome ir vērsis aizraujošā piedzīvojumā

Izrādē sadzīvo skaistums un pretīgums, ātrums un lēnums, mūžīgums un viendienīgums, retro un futūrisms – tās nav beigas, Salome ir mūsu vienīgās dzīves likumu preambula.

Vainhausa no Kabalas noslēpumiem, vēderdejotājas no Pakļaušanās, biorobots no Bītlu jaunā albuma un gan jau vēl kaut kas. Galu galā, mākslinieka tiesības ir iestudēt par to, kas viņam svarīgs.