Meklēt...

Ferdinands un Luīze

Latvijas Nacionālais teātris
Pievienot vērtējumu
8.8
51 vērtējums

Divi mīlētāji no “Vētru un dziņu” laikmeta satiksies šodienā uz Nacionālā teātra lielās skatuves, lai kā jebkuros laikos stātos pretī cilvēku likumiem, sabiedrības priekštatiem un aizspriedumiem, divkosībai un bailēm. Lai ar savu mīlestības sacelto vētru atmaskotu visu iesaistīto slēptās dziņas un patiesos dzinuļus. Kad mīlestība deg ar tādu spēku, kāds atrodams pasaules dramaturģijas klasikā, izglābties nav paredzēts nevienam.

Dita Lūriņa kopā ar domubiedriem turpina meklēt brīdi, kad vārds, dziesma, skaņa, kustība, deja, telpa, gaisma, lidojums šņorbēniņos — visi iespējamie teātra izteiksmes līdzekļi atrod savu esenci, lai kopā kļūtu par kvintesenci un izstāstītu stāstu par cilvēka dabu. Un tā ir biedējoši nemainīga. Cilvēks sava laikmeta drēbēs dzied laikmeta dziesmu, bet to, kas viņš ir, nosaka tas, ko viņš dara. Jo mēs joprojām esam tikai ceļā pretī brīdim, kad eņģeļu maize kļūs par cilvēka bērnu maizi… Panis angelicus…

Izrādes ilgums
2st. 45min. (2 cēlieni)
Sezona
2021 / 2022
Pirmizrāde
16. septembrī, 2021.

Atsauksmes

user689629 – 10.0

Nenovērtēts iestudējums. Telpa, par akrobātikas trikiem nemaz nerunājot, izcila mūzika un, protams, Raimonds Celms galvenajā lomā līdz ar jauno Diānu Kristu Stafecku, kura turējās godam. Lielisks teātra vakars.

1
Javeta – 8.0

Spilgti, koši, pārsteidzoši

0
Mireille – 10.0

Šis ir absolūts šedevrs. No visām Nacionālā teātra redzētajām izvirzās pirmajā vietā. Labākais, kas tur ir redzēts. Esmu patīkami pārsteigta par Ditas Lūriņas režiju. Izrāde ir kolosāla, skaista, laikmetīga, elpu aizraujoša. Vienreizēja scenogrāfija.

0
Ieva – 4.0

Normunds Celms kā vienmēr lielisks. Scenogrāfija interesanta, patika. Horeogrāfija lieliska. Bet. Ik pēc 2 teikumiem dziedāt nesaprotamus psalmus latīniski... Nu tas bija visiem par daudz. Nevarēja izsekot stāstam, jo katru dialogu pārtrauca nesaprotama dziedāšana. Es saprotu, ka D.Lūriņai patīk dziedāt, un ja šī dziedāšana būtu bijusi tikai vietām un par tēmu, tad viss būtu ok. Bet 3 stundu garumā baroka laika latīniski "gaudojumi" bija daudz par daudz un nevietā. Viens jaunietis aizmiga, ar ko kopā biju. Otrs jaunietis gribēja pamest izrādi pēc pirmā cēliena, ko daudzi arī izdarīja.

0
antragraudupe@inbox.lv – 9.0

Ļoti patika Ferdinands un scenogrāfiskais risinājums, mūzika arī ļoti...

0
Normunds – 10.0

Muzikāli teatrāli baudāma izrāde.

0
ir.lv
ir.lv - Zane Radzobe

Kritikai, manuprāt, izrādes jāvērtē pēc noteikumiem, ko mākslas darbu veidotāji ir savam darbam izvirzījuši. Ja tie (proti, darbi) šķiet apmaldījušies, tad loģiski ir vērsties pie autoriem, konkrētajā gadījumā — pie režisores Ditas Lūriņas, kas savu tikko tapušo iestudējumu Nacionālā teātra Lielajā zālē pieteikusi konceptuāli — kā jaunu teātra formu, «kvintesences teātri». Kas tas tāds, jautāsit? Atbilde ir, un tā, manuprāt, ietver gan Ferdinanda un Luīzes stiprās, gan vājās puses.

delfi.lv
delfi.lv - Dita Jonīte

Ditas Lūriņas režijā tapušais inscenējums "Ferdinands un Luīze" ir viens no aktuālās teātra sezonas vērienīgākajiem jauniestudējumiem. To varēja noskatīties vēl pirms mājsēdes. Iestudējums ir dinamisks, skanīgi un vizuāli spilgts, pārliecinoši ir arī visi trīs galveno lomu atveidotāji.

diena.lv
diena.lv - Līga Ulberte

Nacionālā teātra sezonas atklāšanas izrāde – Frīdriha Šillera Ferdinands un Luīze Ditas Lūriņas režijā – piedāvā to, kā XXI gadsimta teātrī trūkst. Klasisku stāstu par lielām un tīrām jūtām.