Degunradži
Dailes teātrisEžēna Jonesko 1959. gadā sarakstītā komiskā absurda drāma vēsta par kādu iemigušu Francijas provinci, kurā klīst baumas par degunradžu uzlidojumu. Tomēr, kā jau tas dzīvē visbiežāk gadās, kamēr kāds tuvs draugs par degunradzi nav pārvērties, neviens mazpilsētas iedzīvotājs par degunradžu problēmu neliekas ne zinis, kur nu vēl ievēro kādus piesardzības pasākumus, lai sevi no degunradzības pasargātu. Kamēr vieni apgalvo, ka iespēja pārvērsties par degunradzi ir viltus ziņa, citi ceļ trauksmi un nelien ārā no mājas. Brīdī, kad pilsētas centrālajā laukumā par degunradzi pārvērties vietējais iedzīvotājs sabradā nevainīgu mājas kaķi, provinces iedzīvotājus pārņem masu psihoze, kurai apņēmies pretoties vienīgi šarmantais un elegantais dīkdienis Beranžē. Viņš gatavs darīt visu, sākot ar pašizolāciju un beidzot ar stāšanos uz kara takas pret degunradžu armiju.
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Eižens Jonesko |
Horeogrāfe | Veronika Sabo |
Kostīmu māksliniece | Krista Dzudzilo |
Režisore | Ildiko Gāšpāra |
Gaismu mākslinieks | Tamāšs Bāņai |
Mūzikas autore | Bernadete Tarra |
Producente | Ildiko Šāgodi |
Scenogrāfs | Reinis Dzudzilo |
Tulkotāja | Agnese Kasparova |
Video mākslinieks | Andrāšs Juhāss |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Vēsture biedējoši ātri atkārtojas, cilvēkam no kolektīvās pieredzes tā arī neko nemācoties vai arī pārāk ātri to aizmirstot
Dailes teātra jauniestudējumā Degunradži Ežēna Jonesko tekstam virsū gan tiešā, gan pārnestā nozīmē sabūvēta megasarežģīta muzikāla, vizuāla un plastiska konstrukcija.
Droši vien nebūs daudz cilvēku, kas Latvijā 2021. gada nogalē pretosies apgalvojumam, ka absurds — tā ir mūsu dzīve. Saprātā neietilpināmie pandēmijas apstākļi ir pateicīgs fons, uz kura tapt iestudējumam par mūsu kultūrā citādi svešu parādību — absurda teātri. Par pandēmiju stāsta arī Ežēna Jonesko Degunradži; tiesa, kādu — vēl pastrīdēsimies.