Sievietes un vīrieši
Jaunais Rīgas teātrisIzrāde balstīta Majas Cades lugā “Status quo”.
Par izrādi režisors saka: “Izrāde piedāvā tādu realitātes modeli, kurā sieviešu un vīriešu sociālās lomas ir samainītas vietām. Mūsdienu pasaulē, kur sievietes kļūst arvien vīrišķīgākas un vīrieši arvien sievišķīgāki, šāda spēle vairs nešķiet utopiska fantāzija. Sievietes un vīrieši postmodernajā pasaulē sākuši mainīties lomām jau pirms kāda laika un JRT izrāde piedāvā versiju, kā šī situācija varētu tālāk attīstīties. Vai arī - dažviet ir jau iestājusies. Japānā jau pārdošanā nonācis jauns produkts - plastikāta sieviešu krūtis, kuras uzliekot, vīrietis var simulēt zīdaiņa barošanu tā, lai mazulis nejūt atšķirību. Vācijas medijos pirms pāris gadiem varēja lasīt virsrakstus "Vai vācu sabiedrība ir gatava kancleram vīrietim?". Rietumu sabiedrība (atšķirībā no pārējām) pēdējo simts gadu laikā veikusi milzu progresu sieviešu līdztiesības jomā un turpina to darīt, “MeToo" kustība radikāli izmainījusi sadzīves uzvedības kodus, taču politkorektuma maigais terors un cīņa par upura lomu dialogu starp dzimumiem tikai sarežģī. Un demogrāfijas līknes turpina gāzties uz leju. Visi šie procesi attīstās mūsu acu priekšā un neviens nezin ar ko tas beigsies. Vācu autore Maja Cade ir mēģinājusi fantazēt šajā virzienā un ar viņas atļauju mēs lugu esam lokalizējuši. Darbības vieta ir Latvija."
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autore | Maja Cade |
Kostīmu māksliniece | Jana Čivžele |
Režisors | Alvis Hermanis |
Gaismu mākslinieks | Lauris Johansons |
Tulkotāja | Margarita Zieda |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Alvja Hermaņa izrāde Sievietes un vīrieši ir kā tviterieraksts, kas sarežģītu tēmu vienkāršo līdz asakai.
Nevienam, kas Latvijā interesējas par teātri, nav noslēpums, ko par tēmu «sievietes un vīrieši» domā Alvis Hermanis. Vismazākais — jūsu uzmanības lokā noteikti pazibējusi kaut vai diskusija par seriālu Aģentūra, kas šobrīd skatāms LTV un ko pavasarī virkne kinokritiķu (sieviešu, protams) apsūdzēja vai visos pasaules grēkos.
“Taču, lai vai cik diskutabla būtu dzimumu kara trivializēšana un seksisma izmantošana radošās domas izteikšanā, izrāde ir visai uzjautrinoša.”