
Romeo un Džuljeta
Valmieras teātris“Arī mūsdienās mani ļoti uztrauc jautājums par mīlestības tīrību,” saka režisore Inese Mičule. Caur Itālijas mūsdienu “zelta jaunatnes” filtru un Sicīlijas mafijas filtru, caur tūristu pūļiem pagalmiņā Veronā pie Džuljetas mājas, režisore ar komandu meklēs pūļa un ikdienības neapgrābstītu dzidru mīlestības balsi. “Šis mīts joprojām liek uzdot jautājumu, kā divu naidīgu dzimtu jaunieši bija tik spēcīgi ar savu mīlestību noturēties pretī pasaules kārtībai,” saka režisore.
Šekspīristi un antišekspīristi nenoguruši audzē pierādījumu foliantus – kurš īsti ir sarakstījis Viljama Šekspīra nemirstīgos darbus? Bet lugas neatkarīgi no autorības dzīvo pašas savu dzīvi un izaicina arvien jaunas interpretācijas. Valmieras teātris ir pārliecināts, ka katrai paaudzei ir nepieciešama sava Džuljeta un Romeo. Šodienas jaunajiem Vestsaidas stāsts, Vija Artmane un Eduards Pāvuls, sakļāvuši vaigus romantiskā bildītē cakainām maliņām, un pat “popkultūras rīvmaizē apvārtītie” (kinokritiķe Dita Rietuma) Baza Lurmena (Baz Luhrmann) filmas mīlētāji Leonardo di Kaprio (Leonardo DiCaprio) un Klēra Deinsa (Claire Danes) tik un tā ir vien vēstures kultūrcitāti.
Repertuārs
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Viljams Šekspīrs |
Kostīmu māksliniece | Ilze Vītoliņa |
Režisore | Inese Mičule |
Komponists | Emīls Zilberts |
Kustību režisore | Elīna Gediņa |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Scenogrāfs | Mārtiņš Vilkārsis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis

Un jauniešu pārpilno zāli pāršalc aplausu vētra... Skatītājiem izrāde patīk, pat ļoti.

Kurtuves sniegtais pietuvinājums pēdējo sezonu veiksmīgākajās režisores izrādēs palīdzēja noraidīt aktierspēles spriedzi, taču lielajā zālē šai enerģijai jāplūst daudz jaudīgāk, lai sasniegtu skatītājus. Un jaudas nepietiek.

Valmieras teātra jauniestudējumā Romeo un Džuljeta režisore Inese Mičule nedod skatītājiem cerības jau no paša sākuma – uz skatuves valda nemainīgi drūma noskaņa

Vai jaunā Romeo un Džuljetas versija stāsta par lielu mīlu? Nē. Kaut gan… Kurš tad īsti zina, kas ir mīlestība?

Režisoriskie centieni mūsdieniskot Šekspīru pieticīgā domāšanas telpā šodienas teātrī ir samērā izplatīta parādība, aiz kuras stāv tendence veidot pašiem savu “vizuālo tekstu” un nevēlēšanās atzīt, ka tas aizslīd pa virsu “literārajam tekstam”.