Tumšie brieži
Daugavpils teātris„Rasā Panemunē no sirdīm baidās, tāpēc ka nezin pēc kāda principa sirds strādā...”
Virs Alfa lauku mājas „Rasa Panemune” jau ilgu laiku briest tumši negaisa mākoņi - briežu saimniecības bizness nenes cerētos augļus, attiecības ģimenē saspīlējas ar katru dienu arvien vairāk. Kādu dienu Alfs pieņem smagu lēmumu – nokaut visus briežus – , kas kā zibens spēriens satricina viņa pusaugu meitu Riu. Vecās rētas uzplēšas, ilgi noklusētais izlaužas brīvībā un kā stipra lietusgāze pārlīst pār katru „Rasa Panemune” iemītnieku.
Repertuārs
|
18:30 |
Daugavpils teātris, Eksperimentālā skatuve Daugavpils, Rīgas iela 22a |
Izpārdots |
|
15:00 |
Daugavpils teātris, Eksperimentālā skatuve Daugavpils, Rīgas iela 22a |
Biļetes |
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autore | Inga Ābele |
Kostīmu mākslinieks | Gatis Timofejevs |
Režisors | Dmitrijs Petrenko |
Gaismu mākslinieks | Sergejs Vasiļjevs |
Mūzikas autori | Dmitrijs Petrenko Raivo Ozols |
Scenogrāfs | Dmitrijs Petrenko |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Daugavpils stāsts ir par pusmūža vīriešiem. Iespējams, tikai Latgalē, tomēr man liekas – visā Latvijā. Tas ir stāsts par to, cik dažādi var uztvert dzīvi un cik dažādi var būt sapņi. Par to, ka pieaugšanu piedzīvo ne tikai bērni. Arī pieaugušajiem ir jākļūst pieaugušiem, citādi dzīve ņem virsroku un tev pašam vairs nav nekādas teikšanas.
Šoruden Daugavpils teātrī Dmitrijs Petrenko debitējis ar Ingas Ābeles lugas "Tumšie brieži" iestudējumu. Ar šo lugu 2001. gadā Latvijas teātrī debitēja arī pati jaunā dramaturģe: gandrīz vienlaikus tapa pat divi šīs lugas iestudējumi – Valmieras Drāmas teātrī to veidoja Māra Ķimele, bet Jaunajā Rīgas teātrī uzvedumu veidoja Viesturs Kairišs, kurš vēl pēc pieciem gadiem uzņēma arī filmu "Tumšie brieži". Tostarp luga piedzīvojusi daudzus tulkojumus un iestudējumus citās zemēs.
Režisors Dmitrijs Petrenko lugas Tumšie brieži jauniestudējumā Daugavpils teātrī pilnībā ir uzticējies dramaturģiskajam materiālam un licis tam noticēt aktieriem.
“Konceptu pasvītro lomu mērķtiecīgs sadalījums, kur jūtamas vienlaikus pretējas nokrāsas – iejūtība un ironija. Aktieriem jāveido lomas – cilvēku raksturi, kuri atrodas ne īstajā vietā un laikā.”