Meklēt...

ROTKHO

Dailes teātris
Pievienot vērtējumu
9.3
52 vērtējumi

ROTKHO ir teatrāls uzvedums, kuru iedvesmojuši vēlīnie Latvijas ebreju izcelsmes Amerikas gleznotāja Marka Rotko darbi, filozofa un kultūras teorētiķa Bjunga-Čula Hana idejas un neatšķetināmie tīklojumi starp mākslu un tirgu, garīgumu un kapitālismu, haosu un mēģinājumiem mākslu regulēt. Viltojums un oriģināls ir stāsta centrālā tēma, kā arī to paradoksālās metastāzes virtuālajā vidē. No vienas puses, ROTKHO ir slavenā mākslinieka uzvārda kropļojums, līdzīgi tam, kā slaveni zīmoli tiek aizstāti ar viltojumiem, piemēram, Adibas vai Dolce Banana. No otras puses, izrādes nosaukums ilustrē Grēma Rovlinsona izvirzīto hipotēzi, ka neatkarīgi no burtu kārtības, kamēr vien vārda pirmais un pēdējais burts paliek savā vietā, mēs spējam saprast rakstīto tekstu.

Izrādei nav žanra – dramaturģija, režija, scenogrāfija un aktierspēle sintēzē ar tehnoloģiskajiem risinājumiem, kādus izmanto TV un kino, veidos Latvijā unikālu mākslas notikumu.


Lukašs Tvarkovskis  (Łukasz Twarkowski, 1983) ir režisors, kurš veido multimediālas izrādes, apvienojot teātra, video un vizuālo mākslu. Viņš kopā ar savu komandu veidojis provokatīvas izrādes Polijā, bet īpašu publikas un kritikas sajūsmu izpelnījies Lietuvā ar 2017. gada izrādi “Lokis”, kura tika nominēta deviņām Lietuvas skatuves balvām un saņēma četras, tajā skaitā augstāko, Kultūras ministrijas pasniegto, Skatuves zelta krustu pašam Tvarkovskim. Nesenākais iestudējums “Respublika” piesaistīja uzmanību ne tikai ar vērienīgu inscenējumu, kas nojauc robežas starp īstenību, teātri un ilūziju, bet arī ar tajā skartajām tēmām, kuras aptver plašu mūsdienu problēmu loku par identitāti, virtuālo realitāti un cilvēcisko kaislību dabu.

Izrāde tapusi sadarbībā ar Polijas JK Opoles teātri un Ādama Mickēviča Institūtu ar Polijas Republikas Kultūras un nacionālā mantojuma ministrijas līdzfinansējumu.

Izrādes ilgums
3st. 55min. (3 cēlieni)
Sezona
2021 / 2022
Pirmizrāde
12. martā, 2022.
18.10
Piektdiena
19:00

Dailes teātris, Lielā zāle

Rīga, Brīvības iela 75
Biļetes
19.10
Sestdiena
18:00

Dailes teātris, Lielā zāle

Rīga, Brīvības iela 75
Biļetes
20.10
Svētdiena
15:00

Dailes teātris, Lielā zāle

Rīga, Brīvības iela 75
Biļetes

Atsauksmes

Džesija – 10.0

WOOOOOOW !!!!!!!!!

1
Lāsma – 10.0

Jauni izteiksmes līdzekļi Latvijas teātra pieredzē. Kvalitatīvi un skaisti. Paldies!

1
user689629 – 8.0

Ievelkošs, maģisks izrādes 1.cēliens, ko diemžēl nevar teikt par otro, kurā īsti nav jaunu atklājumu, kulminācijas.

0
nilsgraustins – 9.0

Kino un teātris 2 vienā. Skaļš.

0
dacce – 10.0

Kaut kas lielisks Dailes teātrī!

0
aprinkis.lv
aprinkis.lv - Ieva Struka

Izrāde savā veidā spēlējas arī ar laikmetīgā teātra pastāvēšanas aktuālajiem uzdevumiem – bez jaudīga ekrāna, bez video tiešraides, bez manas kā skatītāja uzmanības nolaupīšanas un vešanas iecerētajā virzienā; grūti iedomāties jaudīgu teātra mākslas darbu, vienlaikus aktieru esamība uz skatuves šādos apstākļos kļūst nosacīti nepieciešama – viņi darbojas “dzīvajā”, bet tu skaties uz viņiem ekrānā.

la.lv
la.lv - Ilze Kļaviņa

Tikties ar Rotko nozīmē to piedzīvot. “ROTKHO” vairākos slāņos būvētais saturs un forma piedāvā baudu acīm un ausīm, te ir ko redzēt, dzirdēt, domāt līdzi un piedzīvot vārda visplašākajā nozīmē.

teatravestnesis.lv
teatravestnesis.lv - Edīte Tišheizere

Mani sauc Edīte Tišheizere, es esmu profesionāla skatītāja un šobrīd žurnāla lappusēs spēlēju teātra kritiķi, kura mēģina vārdos pārtulkot jeb atspoguļot Rotkho.

lsm.lv
lsm.lv - Kitija Balcare

Digimodernisma izvirdums krustojumā ar maģisko reālismu uz Dailes teātra Lielās zāles skatuves. Starptautiskas komandas veidota multimediāla izrāde "Rotkho" skatītāju ieved mūslaiku mākslas aizspogulijā. Tur spoguļu vietā ir ekrāni. Oriģinālu atrast nebūt nav vienkārši. Tāpat kā atbildi uz jautājumu, kā tehnoloģiju pārņemtajā realitātē (vai kādā no tās versijām) spēj (iz)dzīvot mākslinieks?

kroders.lv
kroders.lv - Zane Radzobe

“Tas, cik māksla maksā un kas to pērk, ir otršķirīgs jautājums; galvenais – kas ir māksla un kāpēc?”