Meklēt...

Notikums Višī pilsētā

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris
Pievienot vērtējumu
9.6
42 vērtējumi

Arturs Millers (1915-2005) ir 20. gs. otrās puses amerikāņu autors, izcils dramaturgs un scenāriju autors, neskaitāmu literāro balvu, tostarp Pulicera prēmijas un četru Tony balvu ieguvējs. Dienā, kad viņš aizgāja no dzīves, Brodvejā uz pāris minūtēm, autoru sērās godinot, tika nodzēstas gaismas.

Artura Millera lugu "Notikums Višī pilsētā" laikraksts The New York Times nodēvēja par vienu no mūslaiku nozīmīgākajām lugām, kas "skatītājiem atgriezusi lielo teātri". Šis psiholoģiskais trilleris, sociālais detektīvs, intelektuālā drāma par atbildību, izvēli un cilvēcisko pašcieņu jau vairāk nekā pusgadsimtu nav zaudējusi ne aktualitāti, ne asumu tāpēc, ka vēsturiskie apstākļi šeit kalpo kā dekorācijas, kas var mainīties laika gaitā, iezīmējot laiku un telpu, bet ne notiekošā būtību. Lugas tēma un jautājumi, kas tiek uzdoti tās varoņiem, ir būtiski arī šodien.

Francija, Višī, 1942. gads. Nelielā telpā salasījusies visai jestra kompānija mākslinieks, elektriķis, komersants, viesmīlis, aktieris, austriešu kņazs. Salasījušies viņi ir ne gluži labprātīgi - visi ir aizturēti uz ielas. Arestēti nē. Vismaz pagaidām ne. Taču viņiem visiem ir kas slēpjams - no citiem vai no sevis. Dokumentu pārbaude pēkšņi izvēršas par vīrišķības, pašaizliedzības un līdzcietības pārbaudi, cilvēciskuma pārbaudi.

Izrādes ilgums
(1 cēliens)
Sezona
2020 / 2021
Pirmizrāde
9. oktobrī, 2020.
06.04
Sestdiena
17:00

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris, Lielā zāle

Rīga, Kaļķu iela 16
Biļetes

Atsauksmes

Viktorija – 10.0

Lieliska izrāde! Tik daudz pārdomas. Iesaku tiem, kas vēlas padomāt, nevis izklaidēties. Lai gan izrādē nav daudz darbību (viss notika vienā vietā un laikā), skatījos ar aizturētu elpu no pirmās līdz pēdējai minūtei! Aktierspēle ļoti pārliecinoša. Bravo!

0
teatravestnesis.lv
teatravestnesis.lv - Atis Rozentāls

Jebkuram režisoram jārēķinās, ka, izvēloties Millera lugu, viņš saņems daudz teksta un maz fiziskas darbības, tādējādi jāmeklē veids, kādā šos darbus iestudēt. Un vēl – šajās lugās ir visai augsts sevis žēlošanas risks galveno lomu tēlotājiem – ir redzēts, ka asaras uz skatuves plūst straumēm.