
Zalkša līgava
Jaunais Rīgas teātrisPēc
Aspazijas lugas "Zalša līgava"
Izrāde ir kā sievietes pašanalīzes process – par apzinātu savas seksualitātes
un garīguma iepazīšanu un izpratni. Par sievišķās pasaules spēka sekošanu
Dvēseles aicinājumam, par ielūkošanos savas zemapziņas dzīlēs, atvairot bailes
un šaubas, un iegūstot individuālo brīvību. Radīt Aspazijai nozīmēja nemitīgi
transformēties, mirt un atdzimt no jauna jaunā satvarā. Viss viņas apziņas
kodols bija radošs. Radošums kā personības apliecināšana.Arī izrādes radošā
grupa, sekojot Aspazijas drosmīgajām transformācijām, šo darbu veido kā jaunas
formas meklējumus – apvienojot teātra un kino estētiku.
- Sezona
- 2019 / 2020
- Pirmizrāde
- 16. janvārī, 2020.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autore | Aspazija |
Režisore | Inga Tropa |
Gaismu mākslinieks | Lauris Johansons |
Mūzikas autors | Anna Fišere |
Scenogrāfs | Miķelis Fišers |
Video māksliniece | Elīna Matvejeva |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis

Aspaziju tāpat kā Šekspīru mūsdienās vairs nevar iestudēt «viens pret vienu», bet izveidot mūsdienīgu lugas teksta variantu gan ir iespējams

Vai aiziet no sevis ir aiziet nāvē? Vai tiešām divreiz vienā upē neiekāpt? No Eiropas seno mītu dzelmes un baltu folkloras dzīlēm līdz ibseniskām notīm un bergmaniskas smagmes. Tas viss spoguļojas režisores Ingas Tropas izrādē “Zalkša līgava”, kas Jaunajā Rīgas teātrī radīta pēc Aspazijas lugas “Zalša līgava” (1927) motīviem. Skatītāja acu priekšā dzimst nenovēršama traģēdija, kurā atbalsojas Antigones spēks un Mēdejas liktenis.

Simbolu drāma pārvērtusies par vīrieša un sievietes attiecību drāmu, kur viena sieviete iesprostota starp diviem atšķirīgi domājošiem, dažādas vērtības un apziņas līmeņus pārstāvošiem vīriešiem.

Iemesls Aspazijas retajai klātbūtnei uz Latvijas teātru skatuvēm nav laikmetīga potenciāla trūkums, un Ingas Tropas izrāde "Zalkša līgava" Jaunajā Rīgas teātrī to apstiprina.

Režisores Ingas Tropas jaunākā izrāde Zalkša līgava Jaunajā Rīgas teātrī raisa ļoti pretrunīgas sajūtas. No gandrīz hipnotiska valdzinājuma līdz ļoti strīdīgām pārdomām un neatbildētiem jautājumiem.

.. to nevaru nosaukt par izrādi jeb skatuves mākslas darbu, jo teātra estētika un paņēmieni savienoti ar video, radioteātri, mūziku kā nepārtrauktu, patstāvīgu slāni un citiem izteiksmes veidiem. Tas ir savdabīgs multimediāls projekts..
Nav atsauksmju
Nav pievienota vēl neviena atsauksme, esi pirmais!