Eiridīke
Dailes teātrisVisnemirstīgākais mīlasstāsts. Stāsts par Orfeju un Eiridīki. Jaunās skaistules Eiridīkes nāve kāzu dienā un viņas mīlnieka Orfeja ceļojums cauri viņsaulei pie izredzētās turpina iedvesmot. Mūsdienu dramaturģes Sāras Rūlas interpretācijā stāsta centrā ir Eiridīke, kura viņsaulē zaudē ne tikai savu mīlestību, bet arī valodu un identitātitādā veidā dodot plašas iespējas izrādes veidotājiem uzrunāt skatītājus ar jauniem izteiksmes veidiem. Dzejnieks Jānis Elsbergs dramaturģes tekstu ir ne tikai latviskojis, bet arī atdzejojis, un izrādes radošā komanda ir atradusi fiziskā teātra estētikā balstītu kustību partitūru. Tā ir iepriekš neredzēta kombinācija un valdzinošs darbs, kas apbur, piesaista un neatlaiž vēl ilgi pēc redzētā – kā pati mīlestība.
Repertuārs
|
18:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Izpārdots |
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autore | Sāra Rūla |
Kostīmu māksliniece | Ieva Kauliņa |
Režisore | Anna Abalihina |
Komponists | Platons Buravickis |
Gaismu māksliniece | Māra Vaļikova |
Scenogrāfe | Ieva Kauliņa |
Tulkotājs | Jānis Elsbergs |
Video mākslinieks | Aleksandrs Lobanovs |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Paradoksālā kārtā Dailes teātra izrādi Eiridīke būtu daudz interesantāk skatīties, ja teksta tajā nebūtu, jo kustību valoda ir daudznozīmīga un izteiksmīga
Atšķirībā no mīta (un tā versiju) varoņiem ar šo Eiridīki mūsdienu sievietei nav grūti identificēties. Un tas ir ne tikai dramaturģijas, bet arī izrādes un personīgs Ķuzules-Skrastiņas nopelns.
Dailes teātra jauniestudējums “Eiridīke”, kuru inscenējusi režisore/horeogrāfe Anna Abalihina, vadoties no Sāras Rūlas lugas, kaut pretrunīgs, rosina paprātot par vairākiem izrādes aspektiem un citiem ar to saistītiem tematiem.