Es atgriežos no tālienes
Jaunais Rīgas teātris
Divas mākslas valodas apvienotas vienā projektā par ģimenes saitēm un sievietes cerībām un spēku dzīvot.
Pirmajā daļā - franču dramaturģes un romānu autores Klodīnes Galeā luga “Es
atgriežos no tālienes”. Galeā savos darbos dziļi skar šķiršanās un nāves tēmas.
Arī šī luga nav izņēmums. Nespējot pieņemt realitāti, kurā traģiskā negadījumā
bojā gājis vīrs un bērni, Kamilla dodas pašas radītā iekšējā ceļojumā. Viņa
iztēlojas, ka vīrs un bērni ir dzīvi, bet viņa ir tā, kas pamet mājas.
Fantāzija kaut uz brīdi dod iespēju būt kopā ar mīļajiem. Vai tā palīdzēs
Kamilai atgriezties dzīvē un pieņemt skarbo realitāti?
Projekta otrajā daļā - dokumentālā filma “Iļģuciema māsas”. Filmas darbība notiek Iļģuciema sieviešu cietumā, kur sievietes, kas izcieš sodu par smagiem noziegumiem, piedalās Antona Čehova lugas “Trīs māsas” iestudējumā teātra studijā kopā ar profesionāliem aktieriem Kasparu Znotiņu, Ivaru Krastu, Ģirtu Krūmiņu u. c., paralēli atklājot savus skaudros ģimenes dzīvesstāstus un ilgas pēc cilvēcīgas attieksmes ārpus cietuma mūriem.
- Sezona
- 2022 / 2023
- Pirmizrāde
- 2022. gada 9. septembrī
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Klodīne Galeā |
Kostīmu mākslinieks | Jana Čivžele |
Režisors | Elita Kļaviņa |
Scenogrāfs | Atis Jākobsons |
Tulkotājs | Agnese Kasparova |
Skatītāju vērtējums
Atsauksmes
Kritiķu viedoklis

Manuprāt, izrāde ir izdevusies, ja ņem vērā atkāpi, ka tā ir Elitas Kļaviņas debija režijā – pirmās izrādes (un pirmās filmas, mūzikas albumi, grāmatas) nāk ar šo starta priekšrocību; pēc tam autoram jārada vēl vairākas jaunas, meklējot savu autentisko rokrakstu, kurā var pateikt to, ko nav iespējams nokopēt no citiem. Tiesa, nezinu, vai es būtu tik labvēlīga, ja pēc izrādes nesekotu otrā daļa.

Projekts Es atgriežos no tālienes, ko Jaunajā Rīgas teātrī īstenojusi aktrise un režisore Elita Kļaviņa, liek aizdomāties par mākslas jēgu un nozīmi cilvēcības krīzes brīžos

Šķiet, Elita Kļaviņa, adaptējot Klodīnas Galeā lugu, galvenokārt pievērsusies meditācijai par savas varones ciešanām, vismaz vairāk nekā paša darba režijai. Izrāde ar tām sākas un arī beidzas, un ir grūti saprast, kāpēc galvenajai varonei būtu jājūt līdzi.

Vienīgais, kas estētiski izsmalcināto izrādes “Es atgriežos no tālienes” stāstu sasaista ar skarbajiem “Iļģuciema māsu” kadriem, ir apjausma, ka dzīve turpinās arī pēc pārdzīvotas traģēdijas: cilvēks turpina just, lolot piedzīvotu mīlestību vai līdzpārdzīvot sev svarīgiem cilvēkiem. Tā ir liecība, ka mīlestība nekad nebeidzas.
Es no PSRS – 7.5
Man kopumā patika- pēc izrādes ir, ko padomāt. Tāda sajūta, ka esmu bijusi uz pasaku terapijas seansu. Tikai, ja nav lasīta anotācija, liekas, ka māte pa īstam ir aizgājusi bo ğimenes, nevis viņas ğimene ir gājusi bojā kalnos. Šī sižeta līnija nebija līdz galam skaidra.
Baiba – 1.0
Kaut kas tik samocīts sen nebija redzēts. Aktierspēlej neticēju, bezgala garlaicīgi