Latviešu šausmu stāsti
Daugavpils teātrisKad dienas kļūst īsākas un vakari tumšāki, ar iztēli sāk rotaļāties bailes – šis laiks ir kā radīts asinis stindzinošiem šausmu stāstiem!
Bija krēsla. Gar loga rūti skrāpējās zari, izmisīgi vēloties ielauzties iekšā, uz vecās sienas lēnām stiepās draudīgas ēnas, un sveces liesma ne uz mirkli nelikās mierā, liekot sirdij satraukti lēkāt. Pēkšņi viss apkārt apklusa, liesma nodevīgi nodzisa un aiz muguras lēnām iečīkstējās durvis… Kad dienas kļūst īsākas un vakari tumšāki, ar iztēli sāk rotaļāties bailes – šis laiks ir kā radīts asinis stindzinošiem šausmu stāstiem!
Par raganu burvestībām un veļiem, par kādu draudīgu pareģojumu un zilu zārku jūras krastā, par noslēpumainu būtni, kas savaldzina jauna arhitekta sirdi un aizved viņu nakts melnumā, par Rīgas Centrāltirgū nopirktu vecu spoguli, no kura dzīlēm uzglūn nāvējošas briesmas…
Izrādes pamatā izmantoti seši stāsti no Bārbalas Simsones sastādītā krājuma „Latviešu šausmu stāsti” (2016) - Aleksandra Grīna „Klusie ciemiņi” un „Vecāru Indriķa dzīvesstāsts”, Mirdzas Bendrupes „Helēna”, Viestura Reimera „Spogulis”, Vladimira Kaijaka „Vīzija” un Ralfa Kokina „Engures kapsētas zilā zārka stāsts”. Tie aptver dažādus laikus, sākot ar 20. gs. sākumu un beidzot ar mūsdienām, sniedzot nelielu ieskatu tajā, kas iedvesis bailes cilvēkos pēdējo simts gadu laikā.
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Kostīmu māksliniece | Inga Bermaka |
Režisors | Georgijs Surkovs |
Gaismu mākslinieks | Sergejs Vasiļjevs |
Mūzikas autors | Platons Buravickis |
Scenogrāfs | Andris Eglītis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Psiholoģiskās pieejas vietā – mītiska pasaules aina jeb stāsts par paralēlām pasaulēm un laiktelpām
Režisora Georgija Surkova pievēršanās latviešu autoru šausmu stāstiem Daugavpils teātrī ir intriģējoša, taču ne visiem ir atrasti iedarbīgi izteiksmes līdzekļi
Režisors un aktieri stāstiem pieiet nopietni un ar cieņu, neironizējot par racionāli neizskaidrojamā veiktajām korekcijām varoņu dzīves gājumā, kas nereti beidzas ar letālām sekām, bet arī nepārspīlējot.