Amerikāņu bizons
Valmieras teātrisDeivids Mamets (1947) savā lugā “Amerikāņu bizons” ataino trīs sīkus blēžus, kuri plāno nozagt senu monētu kolekciju, sapņojot par ienesīgu biznesu, bet nerēķinās, ka viņu iedomātā biznesa modelis būs pārbaudījums viņu draudzībai. Kā viens no varoņiem saka savam gados jaunākajam draugam “Ir bizness un ir draudzība,” divas pasaules, kas diemžēl ne vienmēr var pastāvēt līdzās.
Pirmo reizi luga tika iestudēta 1975. gadā (iegūstot Drāmas kritiķu apvienības balvu kā labākā amerikāņu luga), bet 1977. gadā nokļuva līdz Brodvejai. Atsauksmes bija ļoti labvēlīgas, daudzi kritiķi slavēja Mameta spēju notvert amerikāņu ikdienas runas divdomības – “Mamets ir cilvēks, kurā ir vērts ieklausīties. Viņš ir rets putns – amerikāņu dramaturgs, kura lugās galvenā ir valoda.”
Repertuārs
|
18:30 |
Valmieras Drāmas teātris, Kurtuve Valmiera, Rīgas iela 25a |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
18:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
17:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
18:30 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
17:00 |
Dailes teātris, Mazā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Kostīmu māksliniece | Ilze Vītoliņa |
Režisore | Inese Mičule |
Gaismu mākslinieks | Gatis Priednieks-Melnacis |
Scenogrāfs | Mārtiņš Vilkārsis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Režisore Inese Mičule Valmierā iestudējusi lūzerīgu kovboju komēdiju Amerikāņu bizons, kas ieturēta provinces vesternu estētikā.
“Lugas interpretācija ir uzskatāms režisores pēdējo gadu radošā rokraksta piemērs, ko raksturo sevišķa pietāte pret autora tekstu, vienlaikus aktierus stimulējot iedzīvināt savu varoņu aktīvu un jūtīgu attieksmi pret dzīvi.”