
Bītlu jaunais albums
Jaunais Rīgas teātrisAktieru improvizācijas, iedvesmojoties no zinātniskās fantastikas tekstiem (Rejs Kurcvails, Ians Makjuans, Andrejs Kurpatovs, interneta dzīles) un jaunākajiem pieejamiem pētījumiem biorobotikas industrijā.
“Zinātnieki visā pasaulē (dažādās vietās un neatkarīgi viens no otra, tai skaitā Rīgā) jau kādu laiku strādā pie problēmas, kuru mēs pazīstam ar nosaukumu - mākslīgais intelekts. Vai vēl konkrētāk - pie biorobota izgatavošanas. Tas ir robots, kurš ārēji un fiziski maksimāli līdzinātos dzīvam cilvēkam, un kura "iekšējais kompjūters" imitētu cilvēka smadzeņu darbības procesu. Zinātniskās fantastikas etaps ir aiz muguras un pirmie bioroboti tiek jau izmēģināti un pat publiski demonstrēti zinātniskās konferencēs visā pasaulē no Tokijas līdz Davosai. Izgatavotāji prognozē, ka tuvāko 15-20 gadu laikā tie varētu parādīties arī pārdošanā. Bioroboti cilvēkiem noderēs gan mājas solī, gan kā sarunu biedri, draugi un seksuālie partneri. To cena varētu līdzināties jauna auto vidējai cenai (sākot no 20 000 EUR) un arī to izplatība ar laiku skaitliski būs līdzīga," - tā izrādes tēmu raksturo režisors Alvis Hermanis.
Sākotnēji iestudējumā spēlēja arī Telma Auziņa un Emīls Ralfs.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Režisors | Alvis Hermanis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis

Cilvēku attiecības, ko jaunie aktieri tīši vai netīši spēlē ar tādu kā sterilitāti un seklumu, salīdzinājumā ar robotu, izskatās garlaicīgāki.

"Bītlu jaunais albums" uz teātra skatuves piedāvā seriāla "Black Mirror" epizodi, kas dod iespēju vienlaicīgi gan bīties no mākslīgā intelekta, gan apbrīnot to.

Konfrontējot cilvēku pasauli ar mākslīgo intelektu, Jaunā Rīgas teātra aktieru kursa studenti izrādē Bītlu jaunais albums azartiski izspēlē stāstu, apejot didaktikas riskus.