Te sākas nakts
Ģertrūdes ielas teātrisOpītis, viņa meita Marieta un mazmeita Sindija vada rāmu dzīvi kādā Francijas mazpilsētā. Atvaļinājuma laikā pēcpusdienās viņus apciemo četrdesmit gadu vecais Žils, kuru ar Opīti saista neparasta draudzība. Mierpilnā idille mainās, kad stāstā iejaucas žandarmērijas šefs. Te sākas nakts.
Alēna Girodī darbu var raksturot kā cīņu par mieru eksistencē ar citiem un sevi pašu. Autora absurdais, komiski mulsinošais un provokatīvais stāsts atklāj ilgas pēc emocionālas intimitātes un cilvēciskas saiknes, ko galvenais varonis Žils negaidīti atrod Opītī.
Vladislavs Nastavševs savās izrādēs izaicina normalitātes kultu un pēta tās neredzamās robežas, kas mūsu sabiedrībā liedz pieņemt atšķirīgo. Arī šoreiz sadarbībā ar spilgtu jaunākās paaudzes aktieru ansambli – Antu Aizupi, Kasparu Dumburu, Mariju Linarti, Āri Matesoviču, Inesi Pudžu un Igoru Šelegovski – režisors aicina skatītājus ienirt dvēseles ezeru dziļākajos un tumšākajos slāņos, pārskatot vispārpieņemtos priekšstatus par mīlestību un seksualitāti, kaisli un vardarbību.
- Sezona
- 2019 / 2020
- Pirmizrāde
- 6. janvārī, 2020.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Alēns Girodī |
Horeogrāfe | Agate Bankava |
Konstruktors tehnologs | Rūdolfs Bekičs |
Režisors | Vladislavs Nastavševs |
Dramaturgs | Vilnis Vējš |
Gaismu māksliniece | Jūlija Bondarenko |
Grima māksliniece | Zane Žilinska |
Mūzikas autori | Marija Linarte Normunds Balodis |
Tulkotāja | Agnese Kasparova |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Galvā, sirdī, vēderā sagriežas kaut kas. Un tie nav taureņi. Šoreiz tie ir vientuļās pasaules krampji. Vladislava Nastavševa režijā Alēna Girodī darbs “Te sākas nakts” Ģertrūdes ielas teātrī zināmā mērā ir publiskā bikts un atgādinājums vienlaikus katram pašam par savu personīgo “skeletu” skapī.
Kā zinošs psihologs, varbūt pat psihiatrs Nastavševs izvēlas punktus, uz kuriem trāpot, izraisīt bailes, trauksmi, pretīgumu, baudu vai eiforiju. Kā aukstasinīgs manipulators viņš spiež uz šiem punktiem, noturēdams skatītāju (mani noteikti) nepārtrauktā mainīga saspringuma stāvoklī, kāpinot vai atslābinot to, taču neļaujot pilnīgi izzust.
Nastavševa jaunākais iestudējums Ģertrūdes ielas teātrī, neraugoties uz tajā ievīto aktuālo, visus saistošo tēmu par “vakarzemes norietu”, ir provokatīvs skatuves darbs, kas paģēr saasinātas atbildes reakcijas no auditorijas.
Noilgojusies pēc spermveidīga piedzīvojuma, apsēžos sev neraksturīgi tuvu skatuvei un ieraugu atvieglojošu tukšumu uz tās.
Izrādē Te sākas nakts režisors Vladislavs Nastavševs balansē starp brutalitāti un maigumu, iekāri un bailēm, rotaļīgumu un dramatismu.