Iemīlējies Šekspīrs
Dailes teātrisJaunajam dzejniekam un dramaturgam Vilam Šekspīram ir radošā krīze. Neuzrakstītā komēdija ir pārdota jau diviem teātriem, bet pašas lugas nav. Palīdzēt nevar ne teātru īpašnieku draudi, ne labākā drauga Kīta Mārlova atbalsts. Ir nepieciešama iedvesma. Un mūza.
Skaistā un bagātā Viola de Lesepsa ir iemīlējusies dzejā un teātrī. Viņa zina no galvas visas jaunā autora lugas. Diemžēl sievietēm ir aizliegts spēlēt uz teātra skatuves. Bet kur gan Vils Šekspīrs varētu atrast labāku aktieri savam pasaulē skaistākajam mīlas stāstam “Romeo un Džuljeta”?
Pirmuzvedums Vestendā, Disney Theatrical Productions & Sonia Friedman Productions, režisors Deklans Donelans, mākslinieks Niks Ormerods.
- Sezona
- 2019 / 2020
- Pirmizrāde
- 30. novembrī, 2019.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autori | Marks Normens Toms Stopards Lī Hols |
Horeogrāfi | Inga Krasovska Gunta Bāliņa |
Kostīmu māksliniece | Ilze Vītoliņa |
Režisors | Rolands Augustīns Atkočūns |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Mūzikas autors | Giedrius Puskunigis |
Scenogrāfs | Mārtiņš Vilkārsis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Ir loģiski pieņemt, ka šos darbus varēja sarakstīt aktieris Viljams Šekspīrs, jo tos ir radījis teātra praktiķis
Deviņdesmitajos gados kino tā bija populāra romantiskā komēdija. Lī Hola adaptācija, kas ir pamatā arī Dailes teātra izrādei Iemīlējies Šekspīrs, ir veidota pēc Marka Normena un Toma Stoparda kinoscenārija. Tie, kas filmu redzējuši, varbūt atcerēsies, ka melodramatiskā pasaka savulaik aizrāva skatītājus tā, ka Gvineta Paltrova par Violas lomu (tomēr, daudzuprāt, gluži nepelnīti) ieguva Oskaru. Bet pārsteidzošā kārtā salds eskeipisms nav viss, ko piedāvā Rolanda Atkočūna izrāde.
Dailes teātra jauniestudējums Iemīlējies Šekspīrs izceļ varoņus no laikmetam raksturīgās vides un koncentrējas uz Vila un Violas jūtām, mazāk reflektējot par teātra maģiju.
Lai gan iestudējuma žanrs ir pieteikts un arī tiek realizēts kā komiska drāma, izskatās, ka Dailes teātra skatītājs tomēr ir ticis pie "apsēstajiem" un "apsēstības". Tikai tā nav drūma un pašiznīcinoša, bet gan radoša un, protams, brīžiem arī komiska apsēstība ar teātri un dzeju.