Apmānītā
Jaunais Rīgas teātrisIestudējums “Apmānītā” veidots pēc Tomasa Manna tāda paša nosaukuma stāsta motīviem*. Savā pēdējā pabeigtajā literārajā sacerējumā “Die Betrogene” (1953) Tomass Manns pievērsies kādas vācu atraitnes bezcerīgajai mīlestībai uz divreiz jaunāku amerikāņu jaunekli. Šis vēlās mīlas stāsts risinās pēc Pirmā pasaules kara uz Eiropas pagātnes, kultūras un tradīciju sabrukuma fona un veltīts, iespējams, pašai aizkustinošākajai cilvēka īpašībai – spējai atdot savu mīlestību uz visiem laikiem zūdošajam mirklim
Galerija
Komanda
Performanti
Vairs nepiedalās
Radošā komanda
Autors | Tomass Manns |
Kostīmu māksliniece | Anna Heinrihsone |
Režisori | Lote Pūpola Uldis Tīrons |
Dramaturgs | Uldis Tīrons |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Mūzikas autors | Platons Buravickis |
Scenogrāfe | Anna Heinrihsone |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Ulda Tīrona jaunākajā iestudējumā Jaunajā Rīgas teātrī aizrautīgi un gudri saplūdināti visdažādākie mākslas veidi, skatīties ir patiešām interesanti. Tomasa Manna noveles "Apmānītā" pamats iemiesots, izmantojot atsauces no vizuālās mākslas, kino, modernās dejas, kultūras vēstures.
Kad Rozālija pārvēršas par Mannu, viņa vienlaikus kļūst abstraktāka, jo personificē vecumu, kurš neatkarīgi no dzimuma alkst zudušās jaunības
Jaunajā Rīgas teātrī iestudētais Tomasa Manna pēdējais darbs Apmānītā ir režisora Ulda Tīrona prieks par dažādām teātra formām
Recenzija par JRT izrādi “Apmānītā” Ulda Tīrona režijā
Režisoriskās ieceres un aktieriskā izpildījuma ziņā pati interesantākā man šķita izrādes beigu daļa, kad tēli, parādot patstāvību, saceļas pret autoru.
Izrāde Apmānītā — Rozālijas sapnis par dzīvespriecīgo Kenu