Divpadsmit krēsli
Jaunais Rīgas teātrisApslēpto dārglietu meklēšana vienā no divpadsmit krēsliem ir iegansts, lai pastāstītu vienu no tiem ebreju stāstiem, kurā smieklīgais un smeldzīgais ir viens un tas pats. Šis romāns savā ziņā ir arī Odesas ebreju ielas folkloras apkopojums, kura asinsgrupa ir tā pati, kas Īzaka Bābela Odesas stāstiem, taču tas tika rakstīts padomju kontekstā. Tālaika cenzūra, antisemītisms un citi apstākļi liek uztvert šo romānu kā metaforu varbūt vēl arī kaut kam citam. Interpretāciju iespējas ir atvērtas. Mēs tās izmantosim. Šī stāsta varoņi Ostaps Benders ar savu kompanjonu Kisu sen jau ir folklorizējušies, un vizualizēt tos uz skatuves no mūsu puses ir bezkaunīga un bezcerīga drosme. Mēs par to jau iepriekš atvainojamies.
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autori | Jevgēņijs Petrovs Iļja Ilfs |
Kostīmu māksliniece | Kristīne Jurjāne |
Režisors | Alvis Hermanis |
Scenogrāfs | Alvis Hermanis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Keiša varonis ir Spēlmanis ar lielo burtu. Viņš dzīvi nedzīvo, bet to spēlē – gan kā liela mēroga režisors un aktieris vienā personā, gan kā ruletes spēlmanis kazino, metot visu savu izdomas kapitālu uz galda.
Recenzija par Jaunā Rīgas teātra izrādi „Divpadsmit krēsli” Alvja Hermaņa režijā
JRT jaunā izrāde Divpadsmit krēsli turas uz veciem, kaut arī izciliem paņēmieniem