Aspazija. Personīgi
Jaunais Rīgas teātrisIzrāde – pētījums, kuras pamatā pazīstamās latviešu literātes un politiķes Aspazijas (1865-1943) biogrāfijas meti. Johanna Emīlija Lizete Rozenberga, vēlāk Elza Pliekšāne, kā pseidonīmu sev bija izvēlējusies Perikla mīļotās Aspazijas vārdu. Viņa bija izcilā dzejnieka Raiņa dzīvesbiedre. Rainis un Aspazija visbiežāk tiek minēti kopā kā mīlestības un radoša tandēma simbols. Aspazija radījusi Raini, un Aspazija ziedojusies Rainim – šāds viedoklis nereti dominē Aspazijas un Raiņa biogrāfiju pētnieku vidū. Bet kas Aspazija bija pati?
- Sezona
- 2014 / 2015
- Pirmizrāde
- 18. martā, 2015.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Kostīmu māksliniece | Kristīne Jurjāne |
Režisore | Māra Ķimele |
Mūzikas autors | Jānis Šipkēvics |
Scenogrāfs | Gints Gabrāns |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Izrāde precīzi neatbild uz daudziem biogrāfijas jautājumiem, taču atbild uz to, kur meklējama skatuves mākslas dokumentalitāte – ne portretiskā līdzībā, ne faktoloģiskā precizitātē, bet gan personiskā pārdzīvojumā, kurā izpildītājs/aktieris kļūst par enerģētisku raidītāju kādiem nezināmiem signāliem izplatījumā.
Jaunā Rīgas teātra jaunākais iestudējums "Aspazija. Personīgi" ir ļoti sievišķīgs. Iespējams arī tāpēc, ka radošajā komandā sapulcējušās tādas lieliskas dāmas kā rakstniece Inga Ābele, režisore Māra Ķimele, mākslinieces Kristīne Jurjāne un Ineta Sipunova.
Tik koncentrētu Aspazijas personiskās dzīves bēdu un nelaimju tēlojumu patiesi nav nācies sastapt. Patiešām, kā vēsta lugas virsraksts, tas ir kaut kas personīgs par Aspaziju.
Recenzija par Jaunā Rīgas teātra izrādi „Aspazija. Personīgi” Māras Ķimeles režijā
Izrāde Aspazija. Personīgi – mēģinājums parādīt, kāda bija Aspazija un Rainis