Džudita
Operetes teātrisFranca Lehāra operete - muzikālā komēdija 5 ainās. Mūžam aktuāls, fascinējošs stāsts par ilgām, apsēstību, iekāri un kaislīgu mīlestību.
Džudita tiek uzskatīta par labāko Lehāra darbu, un arī pašam komponistam tā bijusi vismīļākā, tāpēc atzīmējot komponista 155 dzimšanas dienu, to pirmoreiz muzikālā teātra vēsturē iestudējam Latvijā!
Skaistā un nevaldāmā Džudita jūtas kā būrī iesprostota laulībā ar vīru Manuelu. Viņas dzīvē viss mainās brīdī, kad viņa sastop harizmātisko kapteini Oktavio. Kaislība starp viņiem ir tik spēcīga, ka Džudita pamet pagātni un aizbēg kopā ar viņu.
Viņu mīla uzzied svešumā – saules pielietā Ziemeļāfrikas pilsētā. Viņi sapņo, dzied un mīl, bet liktenis iejaucas: Oktavio jādodas karā. Pamesta viena, Džudita atrod sevī spēku kļūt par mākslinieci. Viņas balss un neparastā daile padara viņu par zvaigzni un slavenību greznā klubā, kur apmeklētāji apbrīno viņas spožo talantu. Tomēr zem šīs mirdzošās maskas slēpjas dziļa vientulība.
Stāstā klātesoši ir arī citi: dzirkstošā un bezrūpīgā Anita un viņas mīļotais Pjerīno, kuri dzīvo vieglāk, vienkārši mīļi, - ar humoru un prieku, un sapņo par kopīgu nākotni.
Džudita – apburošu melodiju piesātināts muzikāls stāsts, kas pārsteidz ar savu spēcīgo intensitāti un "operiski" bagāto mūziku, un ir kas vairāk nekā tikai viegla izklaide, - veidota kā mūzikls-opera. Tā ir patiesa, emocionāli satraucoša, valdzinoša un magnētiska.
Režisors Gernot Kranner Franca Lehāra opereti Džudita ar lieliem panākumiem iestudējis vairākkārt, tostarp Lehāra festivālā Bādišlā (Austrijā) 2007.gadā, bet Latvijā šis jauniestudējums būs pirmais režisora iestudējums. Lehāra festivāls Bādišlā (Das Lehár Festival Bad Ischl ) ir lielākais operetes festivāls Austrijā, un tā daudzveidība un kvalitāte ir unikāla visā pasaulē.
- Sezona
- 2025 / 2026
- Pirmizrāde
- 3. oktobrī, 2025.
Repertuārs
Komanda
Performanti
Radošā komanda
| Režisora asistente | Sonora Vaice |
| Horeogrāfe | Ieva Kemlere |
| Kostīmu mākslinieki | Aleksandra Brandner Vita Radziņa |
| Režisors | Gernots Kranners |
| Diriģenti | Arturs Plaudis Atvars Lakstīgala |
| Komponists | Francis Lehārs |
| Libreta autori | Pauls Kneplers Fricis Loners-Beds |
| Gaismu mākslinieks | Ivars Vācers |
| Producente | Agija Ozoliņa-Kozlovska |
| Scenogrāfi | Ineta Sipunova Herwig Libowitzky |
| Tehniskais producents | Ansis Gornavs |
| Tulkotāja | Evita Mamaja |
| Video māksliniece | Ineta Sipunova |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Franča Lehāra operetei Džudita piemīt vēstījuma emocionalitāte un dramaturģisks dziļums. Tās jauniestudējums ir svarīgs pakāpiens Operetes teātra darbībā
“Visi mīl visus, pie tam – vairākās kārtās.” Tāds varētu būt maķenīt nešpetns operetes žanra raksturojums, vismaz pēc Franca Lehāra operetes “Džudita” (Giuditta, 1934) noskatīšanās VEF Kultūras pilī.
Kā teātra kritiķe es atturēšos vērtēt iestudējuma muzikālās kvalitātes, kaut man personiski likās labi. Bet tas, ko es varu novērtēt, ir – cik laikmetīgi skan gandrīz simts gadus senā operete.