Tēvs klusums
Liepājas teātrisMaijai ir 35 gadi, divi bērni, tikko svaigi šķirta laulība un vēlme atgriezties pie saprašanas par to, kas viņa pati ir, cenšoties izvairīties no savu vecāku pieļauto kļūdu atkārtošanas. Tāpēc viņa izlemj iepazīties ar savu tēvu, kurš viņas dzīvē nav bijis klātesošs, jo Maija ir viņa – sabiedrībā labi zināma kordiriģenta ārlaulības meita. Ilgas, gaidas, traģikomiski pieņēmumi un apzināšanās, ka tevī ir ārkārtīgi daudz kā no itin kā nezināma cilvēka, satricina, mulsina un aizkustina, saglabājoties klusai vēlmei, ka tēvs kādreiz Maiju spēs atzīt par savu meitu. Šī izrāde būs par dienu, kad tas tiešām notiek. Turklāt notiek kormūzikas pavadījumā.
Piedalās koris "Laiks" (vadītāja Ilze Balode).
Repertuārs
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Māksliniece | Ieva Kauliņa |
Autore | Rasa Bugavičute-Pēce |
Horeogrāfe | Kristīne Brīniņa |
Režisors | Valters Sīlis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Režisora Valtera Sīļa Liepājas teātrī iestudētajā izrādē Tēvs klusums notiek tas, kas nemaz tik bieži teātrī negadās, – ka tik skaudri, sāpīgi un arī skaidri dialogā nolasās nepateiktais
Liepājas teātra Tēvs klusums ir patīkama izrāde, bet nevaru nepieminēt, ka kaut kā tomēr pietrūka. Laikam tā, ka dramaturģe traumu tikai nosauc, bet nerāda, ko tā pēc būtības viņai nozīmē.
Smeldzīgu emocionālu toni izrādē ienes skaņu dizains, kura autors ir Arvīds Saulītis. Ar atbalsīs ilgi skanošo fonu muzikāli skaniskā partitūra piešķir visumā sadzīviskajai darbībai papildu dimensiju.
Tēvs teic, ka, viņaprāt, visskaistākā mūzika ir klusums. Bet izrādes pasaulē klusums nav tikai skaņas ierāmēts laika nogrieznis. Klusums ir arī metafora – metafora Tēva intereses trūkumam par meitu, viņa nespējai (negribēšanai?) nodibināt kontaktu.
Izrāde nepavisam nav gaudena, tajā netrūkst humora, līdz kaulam atpazīstamu kultūras nama ballīšu un starplaiku atrakciju atmosfēras, žilbinoši precīzs ir kultūras nama direktores tēls Andas Albužes atveidojumā.
Ģirta Krūmiņa viesošanās Tēva lomā ir viena no izrādes mākslinieciskās veiksmes garantijām, jo aktiera iejušanās diriģenta tēlā ir teju vai absolūta.