Meklēt...

Marats/ Sads

Latvijas Nacionālais teātris
Pievienot vērtējumu
8.7
57 vērtējumi

Pēc Pētera Veisa lugas motīviem.

Vājinieku opera.

Pēdējos trīspadsmit dzīves gadus skandalozais rakstnieks un bēdīgi slavenais izvirtulis marķīzs de Sads pavadīja Šarantonas psihiatriskajā klīnikā. Dziednīcas direktors savu iestādi esot vadījis pēc modīgiem un humāniem principiem, tāpēc klīnikas telpās Sadam atļāvis organizēt saviesīgas vakariņas, balles un koncertus, kā arī iestudēt un izrādīt paša marķīza rakstītas lugas. Šajos ekscentriskajos uzvedumos kā dīvainā mākslas terapijā piedalījās pārējie dziednīcas pacienti, un drīz vien trako nama teātrālie vakari kļuva par elitāru modes lietu, ko bija jāpieredz visam Bonaparta laika sabiedrības krējumam.

Izrāde “Marats/Sads” ir mēģinājums iztēloties un restaurēt vienu no šīm pshihiatriskajā klīnikā iestudētajām izrādēm – vērienīgu, muzikālu uzvedumu par revolucionāla un tautas drauga Žana Pola Marata pēdējo stundiņu – slaveno nāvi vannā.

Tas ir dzīvnieciski juteklisks un filozofiski pielādēts darbs, kas risina jautājumus par revolūcijas nepieciešamību un to, vai pārmaiņām jāsākas sabiedrībā vai īpatnī.

Izrādes ilgums
1st. 30min. (1 cēliens)
Sezona
2023 / 2024
Pirmizrāde
25. aprīlī, 2024.
19.10
Sestdiena
18:00

Latvijas Nacionālais teātris, Lielā zāle

Rīga, Kronvalda bulvāris 2
Biļetes

Atsauksmes

Omārs – 1.0

Nesapratu, kas tieši tur bij jāsaprot? Par ko un kādēļ ir šī izrāde? Mokoši gari - kaut tikai 1 cēliens. Mūzika nedaudz atdzīvina, tomēr lielākais jautājums - kādēļ vairot psihiatrisko slimnīcu stigmatizāciju šodien? NT sezona vienā vājprāta toņkārtā...

3
emirei – 2.0

Parasti gribas atgriezties un vairākus cēlienus, bet šis nogarlaikoja jau padsmitajā minūtē.. Neskaidri, samocīti un pa tukšo. Šosezon kaut kas ar Nacionālo sagājis absolūti greizi.. spriežot pēc pieciem redzētajiem jauniestudējumiem sezonas laikā.

3
lolis – 10.0

Super izrāde. Noteikti iesaku visiem. Tas ir īsts teātris!

2
Mkokare – 10.0

izcila, stilīga, aizraujoša izrāde!

2
tinteszivs – 10.0

Izrāde fantastiska! Sen nav redzēts tāds iestudējums, kurš pārsteidz, liek smieties, bet arī aizdomāties. Rekomendēju!

2
Paprikoze – 4.0

Smuks papīrīts, bet bez končas! Uztvēru kā košu koncertu ar dramatiskām dziesmām. Pietrūka temporitma, īstuma. Kaut kā tukši. Patika akordeoni un Bargais grimā, tas gan bija kaut kas iepriekš neredzēts.

2
dace@pagrabi.lv – 9.0

Tas ir TEĀTRIS! Izcils aktieru ansamblis! Laba režija, bet skatītājam jāiet uz šo izrādi sagatavotam un prāta atvērtam.

2
Daina – 7.0

Tēmas aktualitāte, spoža forma un visaugstākais novērtējums oriģinālmūzikai- plusi. Brīži ar neskaidru aktieru dikciju, kas neļauj uztvert dziedāto tekstu, formas izmantošana kā režijas pašmērķis (tiešām necaurredzamā Parīzes migla kā alegorija kļūst fiziski traucējoša, kā piemērs) - mīnusi. Ļoti ceru, ka uz Nacionālo dosies jauni cilvēki, lai šo izrādi noskatītos un ne tikai, bet arī lai būtu kā pamudinājums domai un diskusijai.

2
SkatitajsNoVidzemes – 7.0

Kopumā nekāda vaina, bet mazliet aiz matiem jāvelk izrādes būtība un stāsts. Tāds jestrs, bet arī drūms Nacionālā mistrojums - savienojas dziedošie aktieri ar tieši tādām klasisko dziedošo aktieru noskaņām un pretīguma, psihiskā ievirze, kas šķiet šo teātri mazliet pārņēmusi (ne sliktā ziņā, tāds tik novērojums). Kas nu gan bija varens - paši pēdējie izrādes mirkļi. Vizuāli iespaidīgi. Teiktu, ka interesanti uz šo visu paskatīties. Domu atrast palīdzēja dzirdētie ziņu sižeti pirms izrādes. Teiktu gan, ka radošajai komandai bijuši labāki (vai man labāk patikuši) darbi, kur gan bez cepures gribās palikt.

2
Smile – 8.0

Izrāde no sērijas - savējie sapratīs. Otra labākā abonementa izrāde šajā sezonā.

0
teatravestnesis.lv
teatravestnesis.lv - Anna Andersone

Jāsaka gan, ka aizraujošāk nekā skatīties izrā­di man bija risināt tās tapšanas rēbusu. Iespē­jams, tāpēc, ka raibajā haosā trūka dažu trāpīgu uzsvaru un paužu refleksijai.

satori.lv
satori.lv - Ernests Valts Circenis

Pēc intensīva pārsātinājuma un stimulu sprādziena pusotras stundas garumā pilnīgi negaidīti atskan Leona Brieža vārdi no nu jau "pārspēlētas" "Credo" dziesmas. Kad nekas nav palicis tevī, tad paliks vairs tikai prieks. Kas paliek skatītājam?

diena.lv
diena.lv - Līga Ulberte

Nacionālā teātra jauniestudējuma Marats/Sads veidotāji ceļvežus skatītājiem neizsniedz. Skaidrs, ka tā ir spēle, bet nav gluži skaidrs, par ko un kāpēc

kroders.lv
kroders.lv - Valda Čakare

Grūti pateikt, vai izrādes stāstā un estētikā skatītājam izdodas “iebraukt” arī bez priekšzināšanām par vēsturi un kvadrifroniešu māksliniecisko rokrakstu, kam raksturīga nosliece uz joku plēšanu.

ir.lv
ir.lv - Edīte Tišheizere

Latvijas Nacionālā teātra izrāde Marats/Sads iesmej par politiku, patētiskām jūtām, veselo saprātu un nesniedz nekādas atbildes