Meklēt...

Marats/ Sads

Latvijas Nacionālais teātris
Pievienot vērtējumu
8.7
116 vērtējumi

Pēc Pētera Veisa lugas motīviem.

Vājinieku opera.

Pēdējos trīspadsmit dzīves gadus skandalozais rakstnieks un bēdīgi slavenais izvirtulis marķīzs de Sads pavadīja Šarantonas psihiatriskajā klīnikā. Dziednīcas direktors savu iestādi esot vadījis pēc modīgiem un humāniem principiem, tāpēc klīnikas telpās Sadam atļāvis organizēt saviesīgas vakariņas, balles un koncertus, kā arī iestudēt un izrādīt paša marķīza rakstītas lugas. Šajos ekscentriskajos uzvedumos kā dīvainā mākslas terapijā piedalījās pārējie dziednīcas pacienti, un drīz vien trako nama teātrālie vakari kļuva par elitāru modes lietu, ko bija jāpieredz visam Bonaparta laika sabiedrības krējumam.

Izrāde “Marats/Sads” ir mēģinājums iztēloties un restaurēt vienu no šīm pshihiatriskajā klīnikā iestudētajām izrādēm – vērienīgu, muzikālu uzvedumu par revolucionāla un tautas drauga Žana Pola Marata pēdējo stundiņu – slaveno nāvi vannā.

Tas ir dzīvnieciski juteklisks un filozofiski pielādēts darbs, kas risina jautājumus par revolūcijas nepieciešamību un to, vai pārmaiņām jāsākas sabiedrībā vai īpatnī.

Izrādes ilgums
1st. 30min. (1 cēliens)
Sezona
2023 / 2024
Pirmizrāde
25. aprīlī, 2024.
teatravestnesis.lv
teatravestnesis.lv - Anna Andersone

Jāsaka gan, ka aizraujošāk nekā skatīties izrā­di man bija risināt tās tapšanas rēbusu. Iespē­jams, tāpēc, ka raibajā haosā trūka dažu trāpīgu uzsvaru un paužu refleksijai.

satori.lv
satori.lv - Ernests Valts Circenis

Pēc intensīva pārsātinājuma un stimulu sprādziena pusotras stundas garumā pilnīgi negaidīti atskan Leona Brieža vārdi no nu jau "pārspēlētas" "Credo" dziesmas. Kad nekas nav palicis tevī, tad paliks vairs tikai prieks. Kas paliek skatītājam?

diena.lv
diena.lv - Līga Ulberte

Nacionālā teātra jauniestudējuma Marats/Sads veidotāji ceļvežus skatītājiem neizsniedz. Skaidrs, ka tā ir spēle, bet nav gluži skaidrs, par ko un kāpēc

kroders.lv
kroders.lv - Valda Čakare

Grūti pateikt, vai izrādes stāstā un estētikā skatītājam izdodas “iebraukt” arī bez priekšzināšanām par vēsturi un kvadrifroniešu māksliniecisko rokrakstu, kam raksturīga nosliece uz joku plēšanu.

ir.lv
ir.lv - Edīte Tišheizere

Latvijas Nacionālā teātra izrāde Marats/Sads iesmej par politiku, patētiskām jūtām, veselo saprātu un nesniedz nekādas atbildes