Kad mēs mostamies
Valmieras teātrisKad tēlnieks Ārnolds Rūbeks pēc
ilgiem svešumā pavadītiem gadiem atgriežas dzimtenē, negaidītā atkal
satikšanās ar Irēni – sievieti, kura bijusi iedvesma viņa pasaules slavu
guvušajai skulptūrai – liek Rūbekam pārvērtēt visu savu mūža darbu. Abu
satikšanās ir mēģinājums atgriezties pagātnē un vienlaikus liecība
šādas atgriešanās neiespējamībai. Lai gan sākotnēji šī skulptūra bijusi
ideāli pilnīgs mākslas darbs, pamazām tā kļuvusi par vilšanos un radošo
strupceļu. Šo pārvērtību izskaidrojums slēpjas zudušā iedvesmā, tās
trūkums vienādojams ar atteikšanos no patiesas otra cilvēka mīlestības.
1899. gadā sarakstītais darbs “Kad mēs, mirušie, mostamies” noslēdz Henrika Ibsena lugu ciklu, ko veido izcilā norvēģu dramaturga 90. gadu lugas – “Celtnieks Sūlness”, “Eijolfiņš” un “Juns Gābriels Borkmanis”.
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Kostīmu māksliniece | Ilze Vītoliņa |
Režisors | Toms Treinis |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Mūzikas autors | Miķelis Putniņš |
Scenogrāfs | Mārtiņš Vilkārsis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Ja reiz visiem ir jānes upuri, lai piekļūtu Augšāmcelšanās noslēpumam, tad – visiem. Gribi vai negribi. Bez žēlastības
Izrādē ilgas ainas, kas pilnībā atbrīvotas no jebkādām fona skaņām, piepilda vienīgi pamīša runa, kas neglābjami liek ieklausīties tekstā, it kā aicinot publiku atzīt tā pašvērtību.
Par tradicionālu šo izrādi nevar dēvēt, turklāt režisors savdabīgi akcentējis vairākas būtiskas nostādnes. Luga ir krietni īsināta..., tā koncentrējot uzmanību uz notikumu loģiku, piedevām izslēdzot to, kas mūsdienās var šķist dīvains, nesaprotams.