(R)evolūcija
Jaunais Rīgas teātrisKo darīt ar tehnoloģijām, kas nenovēršami pārņem cilvēku dzīvi un ielaužas pat slēptākajos dvēseles nostūros? Kā mākslīgā intelekta klātbūtnē nepazaudēt savu “es”? Vai tā ir taisnība, ka vairums cilvēku par drošību un ērtību ir gatavi atdot savu brīvību?
Šie ir daži no jautājumiem, kurus uzdod izraēļu režisores Jaeles Ronenas un no Kazahijas izceļojušā aktiera Dimitrija Šaada kopīgi sarakstītā komēdija. Darbs tapis, iedvesmojoties no pazīstamā intelektuāļa un transhumānista Juvāla Noa Harari grāmatas “21 lekcija 21. gadsimtam.”
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autori | Dimitrijs Šāds Jaele Ronena |
Kostīmu mākslinieks | Krišjānis Elviks |
Režisors | Gatis Šmits |
Scenogrāfs | Krišjānis Elviks |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Tematiski tā ir kārtējā variācija par tēmu, kas neko īpaši jaunu nepiedāvā. Estētiski tas ir darbs, kas vismaz atstāj iespaidu, ka nav tapis īpašās mokās, bet samērā vienkāršā procesā.
Izrāde, kā jau tika minēts, ir komēdija. Taču man smiekli nenāca, brīžiem pat garlaikojos. Varbūt tādēļ, ka īsti neticu tēmas kariķējumam, jo jau šodien redzam, kā tehnoloģijas paverdzina cilvēkus. Sākot jau no agrīnas bērnības, dzīve masveidā aizrit viedtālruņos un datoros. Kādēļ tomēr līdz galam negribas ticēt? Personību var ieslodzīt cietumā, var nonāvēt, bet, manuprāt, to nevar pakļaut. Un tam pierādījums ir pats Gatis Šmits. Personība.
“Izrāde būtībā ir attiecību drāma. Tā necenšas risināt jautājumus par kodolkaru vai klimata pārmaiņām, bet fokusējas uz amizantām ainām no ikdienas cilvēku dzīves.”