Meklēt...

Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu

Dailes teātris
Pievienot vērtējumu
9.3
167 vērtējumi


To vienu čomiņu zina visi. Jūda visumā bija superīgs džeks – kaimiņu puišelim atdeva rotaļu vilciņu, baroja izsalkušos s tas kaķus, palīdzēja klibajiem uzkāpt pa trepēm, paturēja durvis tantukam, galīgi nav bijis lecīgs, reizēm gan esot iemetis tā pavairāk. Bet visi runā tikai par to vienu greizi nogājušo lietu.

Debesīs nonāk iekarsusi feministe, kura nolemj uzsākt kašķi ar šķīstītavas  korumpētajiem vīriešu dzimtes ierēdņiem. Viņa ņemas apšaubīt mums zināmā superīgā džeka sodu – vai tiešām viņš būtu pelnījis pačakarēt savu pēcnāves dzīvi ellē tikai tāpēc, ka nodevis Jēzu. Šķīstītavā sākas šovs tikai pieaugušajiem, kā TV studijā pēc pusnakts. Freids piesauc Jūda bērnības traumas. Māte Terēze nesaprot par ko vispār ir runa, jo aizmirsusi dzirdes aparātu. Tumsas pavēlnieks Sātans sabotē apsūdzības un arī attaisnojumus, jo ir pārāk sašņaucies, lai kaut ko uztvertu nopietni, un vispār viņam nepatīk feministes. Savukārt, vecais draugs Jēzus Kristus uzmundrinoši smaida un saka: “Arī šie sūdi pāries!” Svētajam Pēterim vēl joprojām nekas neinteresē tik ļoti kā zivis. Tiek nopratināti arī citi Jūdas kolēģi: apustuļi, svētie un arī tāds vispāratzīts sūdabrālis kā Poncijs Pilāts. Beigās kādam tomēr kaut kas pielec, bet tas nav Jūda. 

Brīdinājums:  

Lugā smejas par nāvi, vardarbību un pašnāvību (konkrēti – pakāršanos olīvkokā). Tēli runā asprātīgas replikas, kurās daži varētu saklausīt homofobiju un seksismu. Būs dzirdami izteicieni, kas vērsti pret īriem (un tēli nekautrīgi smejas arī par citu tautību rudiem un vasarraibumainiem cilvēkiem). Ir dzirdami melni joki par ēšanas traucējumiem, tiek lietoti vārdi, kuri varētu aizskart romu izcelsmes cilvēkus. Necenzēti vārdi ir palikuši necenzēti. Tiek ironizēts par antisemītismu, un dažām personām patiešām ir antisemītiski uzskati (kaut liela daļa personu ir ebreji). Tomēr tam visam pa virsu nenormāli asprātīgā luga risina katram paškritiskam cilvēkam svarīgu jautājumu, vai sirdsapziņas mokas nav nāvējošākas par jebkuru citu sodu.

Izrādes ilgums
3st. (2 cēlieni)
Sezona
2022 / 2023
Pirmizrāde
9. oktobrī, 2022.
13.08
Otrdiena
19:00

Dailes teātris, Lielā zāle

Rīga, Brīvības iela 75
Biļetes
01.10
Otrdiena
19:00

Dailes teātris, Lielā zāle

Rīga, Brīvības iela 75
Biļetes
02.10
Trešdiena
19:00

Dailes teātris, Lielā zāle

Rīga, Brīvības iela 75
Biļetes

Atsauksmes

DaceT – 6.0

Gāju uz izrādi ar lielām cerībām uz labu, melnu humoru, bet paliku bešā. Man diemžēl neizdevās pieslēgties izrādei, kaut aktieri savu darbu darīja lieliski, iespējams, ka pie vainas stāsts, kas neuzrunāja. Joki nešķita smieklīgi, kaut protu pasmieties un ironizēt. Aizrāva Freida un Sātana tēli. Ja visās jaunākajās izrādēs tiek izmantotas kameras un ekrāni, tas arī sāk traucēt.

2
Egle – 9.0

Ļoti laba izrāde, kurā apvienots komiskais un filozofiskais, traģiskais un atrakīvais. Kopumā krāšņi dinamisks iestudējums, kurā aktieriem šausmīgi patīk būt un saspēlēties. Tikai dažās vietās otrajā cēlienā bija "atkritieni", kad laiks apstājās un šķita, ka tajā brīdī izrāde nekur neved. Varēja būt vairāk muzikālo numuru, kas palīdzētu uz brīdi nedaudz atpūsties no izrādes uzņemtā tempa. Lieliska Ieva Segliņa, Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Kaspars Dumburs, Niklavs Kurpnieks, Lilita Ozoliņa... nu, gandrīz visus varētu uzskaitīt. No režijas viedokļa - šķita, ka vienīgi Laura Dzelzīša Jūda Iskariots nepelnīti bija atstāts dibenplanā. Taču, ja man jautātu, šo Mārtiņa Eihes darbu sūtītu pa taisno nominācijai uz Spēlmaņu nakts kategoriju "Gada izrāde 2022/2023". Nemaz nebrīnos, ka biļetes uz tuvākajiem datumiem jau izķertas.

2
Ēriks K. – 10.0

Lieliska izrāde. Neparasti intriģējošs skatījums uz Bībeles personāžiem un notikumiem. Izrāde bagāta ar dziļiem tekstiem un viss kopā salikts pārdomāti un iespaidīgi.

1
IvetaZ – 10.0

Šī ir mana Gada izrāde 2023. Brīnišķīga it visā - ideja, izpildījums, krāsas un mūzika - viss piemeklēts un ikvienai detaļai ir nozīme, ja ne pat divas. Sātans ar sarkanām lēcām mirdzošās augstpapēžu kurpēs, māte Terēze, kam pa lielam viss vienalga, apustuļi Ēdenes dārzā čilo ar aliņiem, un vēl, un vēl un vēl. Lieliski. Paldies!

1
Coffee Archmage – 10.0

Izrāde tiešām bija interesanta, smieklīga, asprātīga un diskusiju veicinoša. Ļoti priecājos par teātra dziedošajiem aktieriem un to, cik kolorītus un atmiņā paliekošus māksliniekiem izdevās uzburt savus tēlus. Katra aplausa vērti! 👏🫶💐 P.S. tās acis, tās acis, tās ugunssārtās Lucifera acis! :)

1
Inta – 10.0

Ļoti interesanta režija - iespēja pilnīgi savādāk paskatīties uz Bībeles notikumiem

1
Kristīne – 10.0

Izrāde ievilka no pirmā monologa! Daudz jautājumu un pārdomu vēl ilgi pēc izrādes. Noteikti iešu vēl.

1
Zane B – 10.0

Vienkārši izcila saspēle! Ar jaudīgu morāli. Iešu vēlreiz!

1
Inga – 8.0

Izrāde,kas pārsteidz,provacē un liek domāt.Kas ir vērtības?Kāda ir man attieksme?Un kas stāv pāri visam?Meklējiet un katrs tajā visa atradīs,bet iespējams,ka katrs savu.Noteikti jāredz un paldies par izrādi.Patika!

1
Kurmis Rupucis – 7.0

Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu @daile_lv uzvilcis Baza Lurmena kurpes, bet trakotā dejā tā arī nesanāk laisties, toties ir daži lieliski aktierdarbi, kā arī spēcīga Jēzus un Jūdas saruna

1
l_vikse – 10.0

Mūzikai prasītos vērtējums virs 10!

1
Inga – 10.0

Izrādi noskarījos divas reizes! Izcila izrāde, izcila tematika - lūdzu, veidojiet vairāk izrāžu par kristīgām - cilvēkiem eksistenciāli svarīgām - tēmām. Vienīgais mīnuss, bet tas jau visos teātros - aktieriem neskaidra dikcija, slikti var dzirdēt....

0
pundurlacis – 6.0

Komēdija, kas neliek smieties. Riskants reliģisko citātu un vēstures interpretējums, kas balansē starp pieņemami un nepieņemami

0
asnatesofija – 10.0

Absolūti katrs aktieris savu tēlu(-s) atveidoja lieliski, mūzika un mūziklu numuri bija izpildīti patiešām meistarīgi

0
Evita – 10.0

Bauda prātam

0
Elina – 10.0

Ļoti aizraujoša izrāde

0
valtsdt – 10.0

Fantastiskas muzikālās performances un scenogrāfija. Gints šo izrādi IZPUŠĶOJA!!!

0
ugunis – 8.0

Interesanta un reizē mazliet pliekana

0
Iveja – 10.0

Ļoti patika

0
Vinese – 10.0

Izcili!

0
NS21 – 10.0

Ļoti patika!

0
Natasha – 10.0

Lieliska aktierspēle, ļoti labs humors, labi tērpi, skaists skatuves noformējums. Te gan ir vērts pārlasīt bībeles pamatus un galvenos notikumus, jo tiek ironizēts bībeles personāžs.

0
Ieva – 8.0

Doma izcila. Paskatīties uz lietām no pavisam cita skatu punkta. Dumburs izcils. Segliņa lieliska. Scenogrāfija forša. Bet I.Kuzules-Skrastiņas monologi 2.cēlienā bija par garu un monotonu. Pazuda valdziņš. Daži apkārtējie saldi iemiga. Vajadzēja kaut kā saīsināt vai atsvaidzināt šos garos tekstus.

0
teatravestnesis.lv
teatravestnesis.lv - Didzis Ruicēns

Arī šī izrāde, šovs, šķietamais tiesas process, tādu atbildi īsti nesniedz. Ir bijušas liecības, pierādījumi, viss, kas nepieciešams pienācīgam tiesas procesam. Tomēr kā jebkurā tāda veida prāvā zvērinātajiem, lai nonāktu pie skaidrības, diezgan daudz atbilžu jāmeklē sevī. Domāju, ka šī izrāde ir aicinājums katram skatītājam nedaudz pabūt pašam ar sevi.

diena.lv
diena.lv - Toms Čevers

Dailes teātra izrāde Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu ir konceptuāls apkārt valdošā vērtību relatīvisma manifests – vienīgā nozīme ir piedalīties, saglabājot savu skatījumu uz lietām.

kroders.lv
kroders.lv - Henrieta Verhoustinska

Un vispār par izrādes lielāko klupšanas akmeni kļūst enerģijas, spriedzes, šovam tipiskas uzvilktības trūkums, kas radītu izteiktāku kontrastu ar filozofiskajām ainām, piemēram, Jēzus un Jūdas sarunu vai Lilitas Ozoliņas Jūdas mātes smeldzīgo monologu.

lsm.lv
lsm.lv - Kitija Balcare

Par ceļiem un neceļiem pašam pie sevis vēsta režisora Mārtiņa Eihes dogmatismu satricinošais iestudējums "Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu" uz Dailes teātra Lielās zāles skatuves. Šķietami teoloģiskā ievirze, priekšplānā izvirzot Jūdas nodevību, ir tikai atspēriena punkts, lai runātu par to, ka kā debesis, tā elle ir mūsos pašos. Katrā no mums.

ir.lv
ir.lv - Edīte Tišheizere

Arī kritiķa profesijai ir savi «drošības noteikumi», no kuriem galvenais varētu būt — domā, kamēr izdomā. Tas prasa laiku, kura man šoreiz nav, jo brīdī, kad rakstu šo tekstu, ir pagājusi pusotra diennakts kopš režisora Mārtiņa Eihes pirmizrādes, un tas nudien nav pietiekami, lai drīkstētu to analizēt. Tāpēc atvieglošu sev darbiņu, vienkārši uzskaitot, kāpēc man bija interesanti (visu laiku!) un kāpēc uz šo izrādi es iesaku doties tiem, kuriem netraucē dūmi un necenzēta valoda uz skatuves, ja ir skaidrs, kāpēc tie tur ir.