
Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu
Dailes teātrisTo vienu čomiņu zina visi. Jūda visumā bija superīgs džeks – kaimiņu puišelim atdeva rotaļu vilciņu, baroja izsalkušos s tas kaķus, palīdzēja klibajiem uzkāpt pa trepēm, paturēja durvis tantukam, galīgi nav bijis lecīgs, reizēm gan esot iemetis tā pavairāk. Bet visi runā tikai par to vienu greizi nogājušo lietu.
Debesīs nonāk iekarsusi feministe, kura
nolemj uzsākt kašķi ar šķīstītavas korumpētajiem vīriešu dzimtes
ierēdņiem. Viņa ņemas apšaubīt mums zināmā superīgā džeka sodu – vai
tiešām viņš būtu pelnījis pačakarēt savu pēcnāves dzīvi ellē tikai
tāpēc, ka nodevis Jēzu. Šķīstītavā sākas šovs tikai pieaugušajiem, kā TV
studijā pēc pusnakts. Freids piesauc Jūda bērnības traumas. Māte Terēze
nesaprot par ko vispār ir runa, jo aizmirsusi dzirdes aparātu. Tumsas
pavēlnieks Sātans sabotē apsūdzības un arī attaisnojumus, jo ir pārāk
sašņaucies, lai kaut ko uztvertu nopietni, un vispār viņam nepatīk
feministes. Savukārt, vecais draugs Jēzus Kristus uzmundrinoši smaida un
saka: “Arī šie sūdi pāries!” Svētajam Pēterim vēl joprojām nekas
neinteresē tik ļoti kā zivis. Tiek nopratināti arī citi Jūdas kolēģi:
apustuļi, svētie un arī tāds vispāratzīts sūdabrālis kā Poncijs Pilāts.
Beigās kādam tomēr kaut kas pielec, bet tas nav Jūda.
Brīdinājums:
Lugā smejas par nāvi, vardarbību un pašnāvību (konkrēti – pakāršanos
olīvkokā). Tēli runā asprātīgas replikas, kurās daži varētu saklausīt
homofobiju un seksismu. Būs dzirdami izteicieni, kas vērsti pret īriem
(un tēli nekautrīgi smejas arī par citu tautību rudiem un
vasarraibumainiem cilvēkiem). Ir dzirdami melni joki par ēšanas
traucējumiem, tiek lietoti vārdi, kuri varētu aizskart romu izcelsmes
cilvēkus. Necenzēti vārdi ir palikuši necenzēti. Tiek ironizēts par
antisemītismu, un dažām personām patiešām ir antisemītiski uzskati (kaut
liela daļa personu ir ebreji). Tomēr tam visam pa virsu nenormāli
asprātīgā luga risina katram paškritiskam cilvēkam svarīgu jautājumu,
vai sirdsapziņas mokas nav nāvējošākas par jebkuru citu sodu.
Repertuārs
|
19:00 |
Dailes teātris, Lielā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
18:00 |
Dailes teātris, Lielā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
15:00 |
Dailes teātris, Lielā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Lielā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Lielā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
18:00 |
Dailes teātris, Lielā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Lielā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
|
19:00 |
Dailes teātris, Lielā zāle Rīga, Brīvības iela 75 |
Biļetes |
Komanda
Performanti














Vairs nepiedalās
Radošā komanda
Režisora asistents | Reinis Boters |
Horeogrāfe | Anna Abalikhina |
Kostīmu māksliniece | Rūta Kuplā |
Režisors | Mārtiņš Eihe |
Gaismu mākslinieks | Jevgēnijs Gansburgs |
Mūzikas konsultants | Juris Vaivods |
Scenogrāfe | Pamela Butāne |
Video mākslinieks | Aleksandrs Lobanovs |
Vokālā pedagoģe | Ilze Dzenīte |
Skatītāju vērtējums
Atsauksmes
Kritiķu viedoklis

Arī šī izrāde, šovs, šķietamais tiesas process, tādu atbildi īsti nesniedz. Ir bijušas liecības, pierādījumi, viss, kas nepieciešams pienācīgam tiesas procesam. Tomēr kā jebkurā tāda veida prāvā zvērinātajiem, lai nonāktu pie skaidrības, diezgan daudz atbilžu jāmeklē sevī. Domāju, ka šī izrāde ir aicinājums katram skatītājam nedaudz pabūt pašam ar sevi.

Dailes teātra izrāde Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu ir konceptuāls apkārt valdošā vērtību relatīvisma manifests – vienīgā nozīme ir piedalīties, saglabājot savu skatījumu uz lietām.

Un vispār par izrādes lielāko klupšanas akmeni kļūst enerģijas, spriedzes, šovam tipiskas uzvilktības trūkums, kas radītu izteiktāku kontrastu ar filozofiskajām ainām, piemēram, Jēzus un Jūdas sarunu vai Lilitas Ozoliņas Jūdas mātes smeldzīgo monologu.

Par ceļiem un neceļiem pašam pie sevis vēsta režisora Mārtiņa Eihes dogmatismu satricinošais iestudējums "Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu" uz Dailes teātra Lielās zāles skatuves. Šķietami teoloģiskā ievirze, priekšplānā izvirzot Jūdas nodevību, ir tikai atspēriena punkts, lai runātu par to, ka kā debesis, tā elle ir mūsos pašos. Katrā no mums.

Arī kritiķa profesijai ir savi «drošības noteikumi», no kuriem galvenais varētu būt — domā, kamēr izdomā. Tas prasa laiku, kura man šoreiz nav, jo brīdī, kad rakstu šo tekstu, ir pagājusi pusotra diennakts kopš režisora Mārtiņa Eihes pirmizrādes, un tas nudien nav pietiekami, lai drīkstētu to analizēt. Tāpēc atvieglošu sev darbiņu, vienkārši uzskaitot, kāpēc man bija interesanti (visu laiku!) un kāpēc uz šo izrādi es iesaku doties tiem, kuriem netraucē dūmi un necenzēta valoda uz skatuves, ja ir skaidrs, kāpēc tie tur ir.
NS21 – 10.0
Ļoti patika!
Kurmis Rupucis – 7.0
Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu @daile_lv uzvilcis Baza Lurmena kurpes, bet trakotā dejā tā arī nesanāk laisties, toties ir daži lieliski aktierdarbi, kā arī spēcīga Jēzus un Jūdas saruna
ugunis – 8.0
Interesanta un reizē mazliet pliekana
Zigggyyyyy – 10.0
Ziggyy
Vinese – 10.0
Izcili!
Inta – 10.0
Ļoti interesanta režija - iespēja pilnīgi savādāk paskatīties uz Bībeles notikumiem
Coffee Archmage – 10.0
Izrāde tiešām bija interesanta, smieklīga, asprātīga un diskusiju veicinoša. Ļoti priecājos par teātra dziedošajiem aktieriem un to, cik kolorītus un atmiņā paliekošus māksliniekiem izdevās uzburt savus tēlus. Katra aplausa vērti! 👏🫶💐 P.S. tās acis, tās acis, tās ugunssārtās Lucifera acis! :)
valtsdt – 10.0
Fantastiskas muzikālās performances un scenogrāfija. Gints šo izrādi IZPUŠĶOJA!!!
Elina – 10.0
Ļoti aizraujoša izrāde
Evita – 10.0
Bauda prātam
l_vikse – 10.0
Mūzikai prasītos vērtējums virs 10!
Zane B – 10.0
Vienkārši izcila saspēle! Ar jaudīgu morāli. Iešu vēlreiz!
DaceT – 6.0
Gāju uz izrādi ar lielām cerībām uz labu, melnu humoru, bet paliku bešā. Man diemžēl neizdevās pieslēgties izrādei, kaut aktieri savu darbu darīja lieliski, iespējams, ka pie vainas stāsts, kas neuzrunāja. Joki nešķita smieklīgi, kaut protu pasmieties un ironizēt. Aizrāva Freida un Sātana tēli. Ja visās jaunākajās izrādēs tiek izmantotas kameras un ekrāni, tas arī sāk traucēt.
pundurlacis – 6.0
Komēdija, kas neliek smieties. Riskants reliģisko citātu un vēstures interpretējums, kas balansē starp pieņemami un nepieņemami
Iveja – 10.0
Ļoti patika
Egle – 9.0
Ļoti laba izrāde, kurā apvienots komiskais un filozofiskais, traģiskais un atrakīvais. Kopumā krāšņi dinamisks iestudējums, kurā aktieriem šausmīgi patīk būt un saspēlēties. Tikai dažās vietās otrajā cēlienā bija "atkritieni", kad laiks apstājās un šķita, ka tajā brīdī izrāde nekur neved. Varēja būt vairāk muzikālo numuru, kas palīdzētu uz brīdi nedaudz atpūsties no izrādes uzņemtā tempa. Lieliska Ieva Segliņa, Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Kaspars Dumburs, Niklavs Kurpnieks, Lilita Ozoliņa... nu, gandrīz visus varētu uzskaitīt. No režijas viedokļa - šķita, ka vienīgi Laura Dzelzīša Jūda Iskariots nepelnīti bija atstāts dibenplanā. Taču, ja man jautātu, šo Mārtiņa Eihes darbu sūtītu pa taisno nominācijai uz Spēlmaņu nakts kategoriju "Gada izrāde 2022/2023". Nemaz nebrīnos, ka biļetes uz tuvākajiem datumiem jau izķertas.
Inga – 8.0
Izrāde,kas pārsteidz,provacē un liek domāt.Kas ir vērtības?Kāda ir man attieksme?Un kas stāv pāri visam?Meklējiet un katrs tajā visa atradīs,bet iespējams,ka katrs savu.Noteikti jāredz un paldies par izrādi.Patika!