Viss zem Debesīm
Jaunais Rīgas teātrisKā saslēgties ar jauno laiku, kas nāk mums pretī un izvirza citus noteikumus? Kā nenodot savas vērtības un tomēr spēt piedalīties ar pilnu spēku?
Ķīnā cilvēki lasa no labās puses uz kreiso. Kur eiropietim beigas, tur ķīnietim sākums. Ķīnas kompasā adata rāda virzienu uz Dienvidiem, un viņi pasmejas, redzot Rietumu cilvēkus, ar tieši tādu pašu kompasu rokās ejam Ziemeļu virzienā. Jau pirms tūkstošiem gadu Ķīna spēja cilvēcei sniegt jaunus priekšlikumus, izgudrojot papīru, grāmatu iespiešanu, porcelānu, zīdu, kompasu un papīra naudu. Eiropa šīs idejas ieviesa savā dzīvē gadsimtus vēlāk, reizēm radot “divriteni no jauna".
Mūsdienu pasaulē Ķīna jau atkal ir smagsvars jaunu jēgu un jaunu attīstības virzienu radīšanā. NC63 („No Computers 63 Hours!“) ir tikai viens no šiem priekšlikumiem, un tas aicina laikabiedrus izslēgt savus datorus piektdienās sešos vakarā un ieslēgt tos atpakaļ ne agrāk kā deviņos no rīta pirmdien.
Izrādē „ Viss zem Debesīm“ kādas latviešu dzejnieces gara spēku pārbauda modernā Ķīna.
Luga sarakstīta, lasot un klausoties pasaules zinātnieku, žurnālistu, politologu, filozofu, kulturologu jaunākos pētījumus, domas un viedokļus, kā arī skatoties dokumentālās filmas, televīzijas raidījumus, interneta blogeru ierakstus par seno un mūsdienu Ķīnu.
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Kostīmu māksliniece | Jana Čivžele |
Režisors | Alvis Hermanis |
Dramaturģe | Margarita Zieda |
Scenogrāfs | Alvis Hermanis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Dažas Jaunā Rīgas teātra jauniestudējuma Viss zem debesīm epizodes balansē uz grūti attaisnojamas gaumes robežas, ko no pārmetumiem pasargā vienīgi režisora Alvja Hermaņa un aktieru Gunas Zariņas un Viļa Daudziņa elitārais statuss sabiedrībā.
Protams, katram režisoram ir tiesības izmantot savu talantu par tik procentiem, cik konkrētajā brīdī gribas, vienlaikus taisot viedu sejas izteiksmi un televīzijā stāstot par izvēlētās tēmas aktualitāti. Taču personīgi mani nomāc tas iepriekšparedzamības slogs, kas tagad neizbēgami seko Hermaņa daiļradei. Divi visaugstākās klases aktieri godprātīgi darbojas konkrētos apstākļos, bet vai šī pieredze viņus kā aktierus bagātina?
Jaunā Rīgas teātra izrāde Viss zem debesīm ir līdzība par totalitārismu bez robežām. Jautājums — vai šis ir laiks, kad runāt līdzībās?