Piekrišana
Dailes teātrisRunā, ka mūsdienu britu dramaturģe Nīna Reina talantu mantojusi no sava tēva – laikmetīgā britu dzejnieka Kreiga Reina, vai arī izcilā krievu dzejnieka un rakstnieka, Nobela prēmijas literatūrā ieguvēja Borisa Pasternaka, kurš ir lugas autores onkulis. Jaunākā Nīnas Reinas darba "Piekrišana" centrā atrodas veiksmīgs trīsdesmitgadnieku pāris – grāmatu redaktore Kitija un viņas vīrs, daudzsološs zvērināts advokāts Edvards. Pēc nelielas atsvešināšanās viņiem ar bērniņa palīdzību nupat kā izdevies atkal satuvināties. Trauslo idilli satricina ne vien ārēji perfekto ģimenes draugu – juristu Reičelas un Džeika – attiecību krīze, kuras risināšanā metas kā Kitija un Edvards, tā viņa kolēģis, prokurors Tims, bet arī kāda krimināllieta, kurā cietusī tā arī nesaņem taisnīgu tiesu. Redzot vīra plūstošo izpratni par morāli, Kitija, gluži kā prokurors tiesas zālē, ceļ gaismā sen noklusētus pagātnes notikumus, lai inkriminētu pāridarījumus un saņemtu atmaksu, taču robeža starp upuri un varmāku nemaz nav tik strikta, kā sākumā varētu šķist.
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autore | Nīna Reina |
Kostīmu māksliniece | Ilze Vītoliņa |
Režisore | Laura Groza |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Mūzikas autors | Rūdolfs Dankfelds |
Scenogrāfs | Mārtiņš Vilkārsis |
Tulkotājs | Jānis Elsbergs |
Video mākslinieki | Mārtiņš Vilkārsis -8 |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Režisores Lauras Grozas iestudējums “Piekrišana” uz Dailes teātra lielās skatuves piedāvā skatītājiem dramatisku stāstu par jūtām un attiecībām labi situētās ģimenēs, kurās it kā viss vienmēr ir kārtībā.
Lauras Grozas iestudējums ir visai plēsīgs, bet tas aizdauzās līdz dzīvesgudram sāpīgumam.
Kas paliek pēcgaršā? Sieviete un vīrietis, kuri, pa gabalu stāvēdami, ar skatieniem saķērušies nāvīgā tvērienā, lai nogalinātu — vai varbūt atdzīvinātu — otru. Un viņu ārprāta tuvums (svarīgas abas šā vārdu salikuma nozīmes). Tajā brīdī eksistē tikai tie divi pilnīgi atkailinājušies cilvēki, un nav no svara, kas viņiem mugurā un kādam sociālajam slānim vai profesijai tie pieder. Šādu līdzdzīvošanas mirkļu dēļ jau arī ejam uz teātri.