Esiet sveicinātas, skumjas
Dailes teātris“Izrādās, ka tā ir tā pati «mana» Sagāna. Līdz jūtām iespējams tikt arī spēlējoties.”
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autore | Fransuāza Sagāna |
Horeogrāfs | Rūdolfs Gediņš |
Kostīmu mākslinieks | Andris Kaļiņins |
Režisors | Klāvs Mellis |
Dramaturgs | Klāvs Mellis |
Gaismu mākslinieks | Jānis Sniķers |
Mūzikas autors | Kārlis Tone |
Scenogrāfe | Ance Strazda |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Izrādes veidotāji ir uz viena viļņa, un tieši tas neļauj skatītājam ieslīgt garlaikotībā, bet liek domāt par to, no kurienes tad īsti dzīvē uzrodas tā tik nepareizā gaisma.
Melodramatiskais vieglums, ekscentriskā spēle un asprātīgie komentāri pilnīgi negaidīti ir aizveduši pie kraujas malas ne tikai Annu, bet ikvienu zālē sēdošo. Dailes teātris ar Klāvu Melli izstāsta stāstu par pieaugšanu un manipulēšanu ar savu un svešu brīvību. Līdzi nesot arī skumjas, ko pavada pieaugšana, atbildības uzņemšanās un sadzīvošana ar sekām.
No burbuļojoša nevainīga franču šansona līdz psiholoģiskam trillerim ar traģisku iznākumu Klāva Meļļa izrādē Esiet sveicinātas, skumjas ir viens žests
Tiem, kas nav raudājuši, lasīdami Esiet sveicinātas, skumjas, sižets vienā teikumā. Pusaudze Sesila brīvas kūrorta dzīves alkās iznīcina sava tēva Reimona un nelaiķes mātes draudzenes Annas jūtas un nojauš, ko ir izdarījusi, kad Anna pazūd no viņu dzīves.
“Pieeja, kādā Sagānas īsromānu izlasa Mellis ar komandu, pārbīda akcentus un nemitīgi nojauc estētiskās koordinātas, liekot skatītājam minēt, cik ironiski domāti citāti un pašcitāti.”