Nacionālā teātra izrāde Arī vaļiem ir bail — par trīsdesmitgadnieku dvēseles mokām
Arī vaļiem ir bail
Latvijas Nacionālais teātris
Arī vaļiem ir bail
Kad trīsdesmitgadīga vīrieša dzīvē itin nekas netrūkst – ir veiksmīga karjera, laimīga ģimenes dzīve, mīloši vecāki un burvīgi bērni, kad pietiek naudas un ideju ceļojumiem vai citām atpūtas iespējām, kādā dienā tu, stāvot rindā pēc pusdienām, vārda tiešā nozīmē dabū pa galvu un saproti – nekas no tā visa tev vairs nesagādā prieku. Ko darīt? Vai ir vērts to kādam teikt? Vai to sapratīs? Varbūt pārpratīs? Mūsdienīga komēdija ar dažiem nopietnības mirkļiem par šodienas Latvijas cilvēkiem, kurā daudz līdzības ar bērnībā izsapņoto Sprīdīša sapni par Laimīgo zemi. Arī mūsu varonis nolemj doties pasaulē... t.i. iziet ārpus ierastās trajektorijas – un sāk cirst tikko nopirktajā savrupmājā logu.
Autors
8,5
Režisors
8,4
Aktieris
8,5
Liene Sebre, Maija Doveika, Marija Bērziņa, Daiga Gaismiņa, Kārlis Reijers, Normunds Laizāns, Igors Šelegovskis, Ģirts Liuziniks, Lāsma Kugrēna, Indra Burkovska, Roberts Dauburs, Andris Zeļonka
Scenogrāfs
8,6
Mūzika
8,6
Kostīmi
8,4
Gaismas
8,4
Producents
8,4
Video
Repertuārā
Kritiķu
vērtējums




Elmārs Seņkovs iestudējis jautru un reizē skumju izrādi. Iepriekšējā gadsimta mākslinieki, manuprāt, būtu likuši uzsvarus uz Tumsu, Kliedzienu un Gaismu. Tagad apzināti viss tiek pakļauts esības sadzīviskuma intonācijai. Tikai skatītājam tas neko daudz nelīdz, un viņš joprojām turpinās dzīvot bez loga. Purvā.

Nevarētu teikt, ka režisora Elmāra Seņkova un dramaturga Artūra Dīča sadarbībā tapusī izrāde "Arī vaļiem ir bail" man būtu atklājusi ko jaunu par dzīvi vai par teātri. Gluži pretēji – viss tik ļoti pazīstams, ka precīzāku 21. gadsimta cilvēku portretējumu grūti iedomāties. Taču garlaicīgi nav! Radošā komanda, apbruņojusies ar humora izjūtu un miermīlīgu pašironiju, galvenā varoņa iekšējo krīzi šķetina ar vieglumu, nesabiezinot krāsas un neļaujoties dramatismam.
Skatītāju
atsauksmes

9,0
Zane Egle
Gāju pilnīgi bez ekspektācijām par izrādi (ja godīgi, biju dabūjusi ielūgumu un gāju iziešanas pēc), bet rezultātā saņēmu vienu no labākajām personīgajām teātra pieredzēm pēdējos gados.
Mūsdienīga, bet ar saturu un noskaņu, ne formu paņemoša.