Apsolu
Latvijas Nacionālais teātrisCik viegli ir pateikt - apsolu? Šo vārdu mēs dāsni lietojam ikdienā, kā arī citus lielus jēdzienus, kuri, mūsuprāt, piešķir dzīvei jēgu, vērtību un nozīmīgumu. Stāsts par apsolījumiem sākas kādā naktī, kad trīs rīdzinieki satiekas pilsētas nomalē, lai apraktu līķi. Šī tikšanās pilnībā izmaina viņu dzīvi. Kamēr draugi rok bedri, atklājas notikumi, kuri apglabāti viņu sirdsapziņās. Jaunā autora debija profesionālā teātrī – luga, kas Nacionālā teātra 100 gades lugu konkursā ieguva 3. vietu.
- Sezona
- 2017 / 2018
- Pirmizrāde
- 12. janvārī, 2018.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Andris Ūdris |
Kostīmu mākslinieks | Ivars Veinbergs |
Režisore | Daiga Kažociņa |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Mūzikas autors | Mārtiņš Zariņš |
Producente | Linda Helviga |
Scenogrāfs | Edgars Kļaviņš |
Video mākslinieks | Toms Zeļģis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Izrādes finālā izskan vairāki šāvieni, pieci pirmie, manuprāt, stāsta par tēmu – kaislību neiegrožojamā daba. Nākamie – nostāda izrādi sadzīviskas drāmas līmenī, kas stāsta par kādu neparastu gadījumu. Man pirmais variants šķiet interesants, otrais – nepavisam ne.
"Apsolu" ir Nacionālā teātra izrāde, kas tapusi pēc jaunā dramaturga Andra Ūdra lugas, tā ieguvusi trešo vietu teātra izsludinātajā lugu konkursā. Skatoties izrādi, kļūst saprotams, kāpēc tā izvēlēta iestudēšanai: saistoša koncepcija, kas paver iespēju spilgtam aktierdarbam un režijai, kā arī cilvēcisko attiecību un kaislību mudžeklis, kurā, ticams, ikviens skatītājs var atpazīt sevi. Jo stāsts, lai arī tajā iesaistīts līķis, nav par "cilvēkiem tur", bet gan mums pašiem.
Dramaturga Andra Ūdra debija profesionālajā teātrī sola kriminālintrigu, taču aiz tās slēpjas diezgan izvērsta prātošana par dzīves jēgu
Ekspresrecenzija par Latvijas Nacionālā teātra izrādi “Apsolu” Daigas Kažociņas režijā