Mūžīgais komentārs Nr. 4
Latvijas Nacionālais teātrisIzrāde „Mūžīgais komentārs N°4” ir savdabīgs mīlas stāsts. Stāsts par to, kā un ar kādiem moderniem līdzekļiem notiek pavedināšana ikdienā. Izrādes „Mūžīgais komentārs N°4” radošā komanda izvēlējusies interpretēt un iestudēt izcilā dāņu filozofa Sērena Kirkegora (1813-1855) darbu „Pavedēja dienasgrāmata”. Izrādes centrā ir nejauši atrasta sarakste starp pavedēju un jaunu meiteni, proti, notikums, kas ir pieejams pastarpināti ar vēstuļu palīdzību. Līdz ar to skatītājs nokļūt daudzveidīgu un nebeidzamu interpretāciju varā. Kirkegora pētnieces filosofes Velgas Vēveres komentārs par izrādi "Daigas Kažociņas, Aināra Kamoliņa un Sērena Kirkegora kopdarbs “Mūžīgais komentārs Nr. 4” Nacionālā teātra Jaunajā zālē ir akustiska izrāde, jo tā oriģinālteksta (“Pavedēja dienasgrāmatas”), dramaturģijas (komentāra) un interpretācijas (režijas) skaņu un atskaņu spēle, kas būtu neiespējama, iztrūkstot kādam no šiem fona elementiem. Un, protams, tas ir aktieru trio (ceturtais elements?) Tā ir izrāde domātājiem – tiem, kuri vēlas iedziļināties. Tā ir izrāde mīlētājiem, jo uzdod mūžīgo jautājumu par to, kas notiek pēc pēc mīlestības, pēc neiespējamās šķiršanās. Līdz ar to tā ir izrāde mums visiem."
- Sezona
- 2015 / 2016
- Pirmizrāde
- 11. martā, 2016.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Sērens Kirkegors |
Kostīmu māksliniece | Kristīne Abika |
Režisore | Daiga Kažociņa |
Dramaturgs | Ainārs Kamoliņš |
Gaismu māksliniece | Lienīte Slišāne |
Mūzikas autore | Sniedze Prauliņa |
Producente | Ilona Matvejeva |
Scenogrāfs | Ivars Veinbergs |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Režisore intervijā jautā, vai tas ir kāds noziegums, ka viņa mēģinājumu laikā bijusi laimīgs cilvēks. Un pamatoti pati sev atbild, ka, protams, ne. Es Daigai Kažociņai šai ziņā varu pilnīgi piekrist.
Režisores Daigas Kažociņas izrāde Mūžīgais komentārs nr. 4 ir nopietns izaicinājums skatītājiem