Meklēt...

Eiženija Grandē

Latvijas Nacionālais teātris

Stāsts par to, kā nauda lēnām izmaina cilvēku attiecības un nostājas pirmajā vietā, novērtējot naudas vienībās arī Eiženijas Grandē sirdi. Izrādes centrā šoreiz ir Visvalža Silenieka, talantīga raksturotāja, Grandē tēvs, kas režisori interesē gan kā psiholoģisks fenomens, gan kā iespēja aktierim apgūt citus tēla izveides principus. 

"Aktiera V. Silenieka dotības bija ļoti piemērotas šai lomai un tieši tai interpretācijai, kādu es vēlējos. Viņa vīrišķība, sonorā balss, organizētās kustības – tas viss bija tēlam ļoti vajadzīgs, jo es nevēlējos, lai Grandē kungs būtu parastā un jau sen zināmā skopuļa tips, salīcis, drebošiem, trīcošiem pirkstiem, ķērkstošu balsi. Gribēju, lai tēlā dominē temperiments, drosme, kaislība, lai viņš savu zeltu mīl vīrišķīgi, kaislīgi, apgaroti, tā, kā varētu mīlēt dārgu sievieti. Pie tam, lai šai naudas kārei cauri lauztos spēcīgā darba cilvēka filozofija, jo ir liela starpība, vai bagāts grāfs kļūst par skopuli vai cilvēks sācis ne no kā un, pateicoties iegūtajam, kļuvis par bagātnieku skopuli."

Baļuna, V., Kur palika dienas?

Sezona
1950 / 1951
Pirmizrāde
5. aprīlī, 1951.