Meklēt...

SKATUVE в огне || Скатуве UGUNĪ

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris
Pievienot vērtējumu
8.4
57 vērtējumi

Iespējamā vēsture.

Izrāde latviešu un krievu valodā, ar titriem krievu un latviešu valodā, 16+

Gribētos ticēt, ka lugas darbība norisinās pagātnē, bet mums pastāv aizdomas, ka tā tas nav. 1937. gada decembrī Maskavā latviešu teātra “Skatuve” darbinieki it kā esot pretvalstiskas idejas lolojuši galvās. Viņus aizturēja. Teju visus. Sākot no skatuves strādniekiem līdz pat teātra direktoram. Viņi zvērēja: “Esam tikai cilvēki, gribējām padarīt pasauli labāku”. Viņu arestētāji zvērēja: “Esam tikai cilvēki, gribējām padarīt pasauli labāku”. Tik ļoti atšķīrās “labā” interpretācijas, ka abu laba gribētāju starpā izcēlās ass konflikts. 1938. gadā teātris “Skatuve” tika slēgts. Kādēļ? Piedāvājam trīs atbilžu variantus:

1) Covid-19 ieviesto ierobežojumu dēļ; 2) ekonomiskās krīzes dēļ; 3) jo aktieri ilgtermiņā neieradās darbā.

Izrāde ir kā liels jautājums divos cēlienos: vai mākslai vispār ir pa spēkam padarīt pasauli par objektīvi labāku vietu?

Izrādes ilgums
2st. 30min.
Sezona
2023 / 2024
Pirmizrāde
3. februārī, 2024.
17.05
Piektdiena
19:00

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris, Lielā zāle

Rīga, Kaļķu iela 16
Izpārdots

Atsauksmes

Evita – 9.0

Ļoti spēcīga izrāde! Kad tā beidzās, nespēju ne runāt, ne plaudēt, bija iekšējs klusums un domu haoss, par to, kā vēsture mēdz atkārtoties, vai drīzāk pat, tās nebeidzamo nežēlības virpuli.

1
Omārs – 3.0

Farss par genocīdu - tieši tā to var nosaukt.

0
tatjana.seregina@inbox.lv – 10.0

Прекрасный спектакль!!! Актеры Хаматов превосходный, Вилсонс , просто браво. Так здорово срежиссирован, впечатление до слёз!

0
Ligaeglite – 10.0

Izrāde kas paņem, sāpīga. Īpaši skaudra, jo ir saistīta ar vīra ģimenes vēsturi - viņa vecvecvecāki bija "Skatuve" trupas sastāvā un ome piedzima Krievijas cietumā. Un tik žēl, ka vīra ome neieredzēja šo izrādi. Paldies visai radošajai komandai par šī stāsta izstāstīšanu

0
Agnese Rapa – 10.0

Ļoti patika! It sevišķi tad, ka visu var traktēt divejādi… patika skatuves noformējums.

0
Ilze P – 9.0

1. Cēliens bija sarežģīti uztverams, bet 2.cēlienā viss kļuva saprotams. Izrāde nepieciešama, lai cilvēki sāktu domāt, nevis dzīvotu bara instinkta vadīti.

0
Iveta – 10.0

Līdz nelabumam šokējoši. Visa izrāde milzīgā saspringumā. Izcili! Paldies, Laura!

0
Irinagolub – 8.0

Хорошая работа. Я шла подготовленной, и мне было всё понятно с самого начала. Второе действие для меня слишком буффонадное, столько не надо! Актёры играли все отлично, никакой фальши. Мне кажется, не хватило подготовки зрителя. Мало кто обычно покупает программки, насколько я вижу. Для меня-то это обязательная часть программы. Но в программке к данному спектаклю информации недостаточно, чтобы подготовить зрителя. К тому же - повторюсь - не все их считают нужным приобретать :(

0
teatravestnesis.lv
teatravestnesis.lv - Edīte Tišheizere

Skaidrs, ka šis teātrim ir stratēģiski nozīmīgs darbs, par to vēsta aktieru raudzīšanās zālē un pateicība par gatavību nenovērsties, kopā ar viņiem meklēt vēsturē cēloņsakarības un paralēles ar mūsu dienām. Tomēr daudzās uztveres klišejas (vai to apvērsums) liecina, ka nekāda dziļāka izpēte tomēr nav notikusi un sarežģītie jautājumi tikai vieglītēm un no virspuses aizskarti. Ļoti žēl.

diena.lv
diena.lv - Atis Rozentāls

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī iestudētajā Maskavas latviešu teātrim Skatuve veltītajā izrādē dokumentāls ir tās tapšanas iemesls, bet ne mākslinieciskais risinājums, un tas liek uzdot jautājumu par iestudēšanas īsto mērķi

kroders.lv
kroders.lv - Guna Zeltiņa

Protams, izrāde nav mācībstunda, bet, manuprāt, programmiņā ļoti pietrūkst kaut pašas būtiskākās un nozīmīgākās informācijas par uzvedumā skartajām vēsturiskajām personībām, kas būtu īpaši noderīga iestudējuma uztverē un izpratnē tiem skatītājiem, kam šīs kultūras personības ir nepazīstamas un svešas.

ir.lv
ir.lv - Zane Radzobe

Izrāde tiek pozicionēta kā darbs par vēsturi. Bet precīzāk būtu teikt, ka «Skatuve» ugunī vēsturi atveido metaforiski. Proti, izrādes veidotājiem vēsturisko detaļu precizitāte nav likusies īpaši svarīga, mērķis, šķiet, ir vispārināt, runāt uzreiz gan par konkrēto pagātnes epizodi, gan mūžīgām likumsakarībām, turklāt — gan mākslā, gan totalitārismā.