
Ričards. Nekā personīga
Latvijas Nacionālais teātrisSkarba drāma
Jūs no rīta pieceļaties. Telefons blakus. Paņemat to. Atverat to. Uzzināt, kam pa nakti esat paticis, kas jūs komentējis. Tad atverat ziņas. Karš. Cenas. Trauksme. Nē, to labāk izslēdzam. Atkal sociālie tīkli. Visi tik smaidīgi, visiem viss labi. Aizdomīgi. Divas pasaules vienā telefonā. Kaut kāds liekulīgs tas telefons. Labāk nelietošu, aizsviedīšu. Pievērsīšos savam partnerim. Jā, viņš ir gultā. Blakus. Vēl guļ. Viņš mani mīl. Viņš katru sekundi domā par mani. Viņa dzīves mērķis ir mana laime. Viņš ir manis papildinājums un tādēļ es viņu mīlu. Tikpat stipri kā sevi. Brīnišķīga lieta tie dzīves partneri. Daudz uzticamāki nekā telefoni. Tik žēl, ka vēl guļ. Jāpaņem telefons. Cits sociālais tīkls. Tur daudz ziņu. Tā parasti nav. Pārsteigums. Atveru. Lasu, un izrādās, ka esmu deģenerāts, kuram šai pasaulē nav vietas. Visi to zina un dziļi sirdī vienmēr ir zinājuši. Visi. Izņemot mani pašu.
Repertuārs
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Kostīmu māksliniece | Berta Vilipsone |
Režisors | Elmārs Seņkovs |
Dramaturgs | Artūrs Dīcis |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Mūzikas autors | Edgars Mākens |
Scenogrāfs | Reinis Suhanovs |
Video mākslinieks | Toms Zeļģis |
Skatītāju vērtējums
Atsauksmes
Kritiķu viedoklis

Mēģinot izprast skatītāju–tēlu–aktieru attiecības, nākas apjukt. No vienas puses, skatītājs tikpat labi var būt tiešraides auditorija, no otras puses, teātra skatītājs. Un ik pa laikam šīs lomas mainās tik strauji, ka nav skaidrs, ko mēs kā skatītāji šajā izrādē īsti nozīmējam.

Nacionālais teātris, vēloties piesaistīt skatītāju uzmanību, Elmāra Seņkova jauniestudējumam "Ričards. Nekā personīga" apzināti veido skandāla auru.

Nacionālā teātra iestudējums Ričards. Nekā personīga liek apbrīnot režisora Elmāra Seņkova drosmi riskēt, meklējot arvien jaunus paņēmienus, kā izteikt savu laiku, un nebaidīties palikt nesaprastam

Vardarbība Latvijā ir aktuāla tēma. Mums ir vardarbīgas ģimenes un skolas, vardarbīgi darba kolektīvi un sabiedrība, kas vardarbību nespēj atpazīt un neprot novērst. Par to jādomā, ejot uz jauno Nacionālā teātra iestudējumu — Artūra Dīča Ričards. Nekā personīga teātra mākslinieciskā vadītāja Elmāra Seņkova režijā. Izrāde pārsteidz. Patīkami vai ne — to katram nāksies izlemt pašam.
AnnijaJ – 10.0
Mūsdienīgi apspēlēta smaga tēma. Izrādi caurvij humors un lieliska aktierspēle. Pilnīgi noteikti izrāde, kas liek iedomāties, padomāt, aizdomāties un arī pārdomāt. Noteikti iesaku!
lisinda@inbox.lv – 10.0
Izcils Artūrs Krūzkops, uz kuru skatoties un klausoties, pazūd laiks un izrāde ir kā viens elpas vilciens , bet jādomā vēl par to vismaz mēnesi un ik pa laikam uzpeld pa epizodei. Dziļi, ļoti.
Andranator – 10.0
Ļoti personīga un emocionāla izrāde.
Maira – 10.0
Paldies! Brīnišķigs darbs!
vineta – 9.0
Izcila mūzika
aijaki – 10.0
Gada izcilākā izrāde, kas nelaiž vaļā vēl ilgi!
Intars – 10.0
Izcili
Javeta – 6.0
Bij pārsteiguma momenti. Kopumā sajūta bij, ka būtu spiesta lūrēt zem svešas segas. Un visas problēmas cilvēkiem no tā, ka par maz problēmu.
Mireille – 10.0
Nacionālais pārspējis pats sevi. Izcili!!!
Paprikoze – 9.0
Izcila Laura Siliņa. Izcils Artūrs Krūzkops. Režija. Scenogrāfija. Mūzika. Līdzatkarības tēma. Un tomēr... Ko mēs gribam? Stambulas konvenciju! Kad mēs to gribam? Tagad!
Cherish – 10.0
Iespējams, tu esi lasījis aprakstu un redzējis reklāmu pirms biļešu iegādes. Iespējams, tikai nosaukumu. Varbūt tu esi tikai plus 1. Esi piekritis nākt uz izrādi, jo sieva tā vēlas?! Tu ierodies uz izrādi. Uz izrādi ierodas arī Ričards. Viņš brauc ar BMW. Viņš nav tāds kā tu. Ričarda BMW tu redzēsi pie ieejas. Vai tu esi gatavs uzklausīt Ričardu? Vai esi gatavs saskarties ar netīro realitāti? Ļauties izrādei, lai kur arī tevi tā vestu? Vai arī tu esi tas cilvēks, kurš pagriež skaļāk TV, kad kaimiņi strīdas? Nacionālais teātris ir pārspējis pats sevi. Noskaņojies izrādei un ļaujies tam, kas tur notiek.
Kaktuss – 10.0
Viens no labākajiem šī brīža veikumiem Latvijas teātrī.
Ilva – 10.0
Izrāde par mums, pasauli ap mums un pasauli mūsos. Kur sākas un beidzas meli, kur ir vardarbības sākuma un beigu robeža, kur tajā visā esam mēs? Izcila izrāde un aktierspēle! Brīnišķīga mūzikas izvēle. 💯
Dille – 8.0
Ļoti interesanti, nepierasti, dīvaini.
Egle – 10.0
Ļoti, ļoti labi. Milzīgs prieks par NACIONĀLO teātri! Manā vērtējumā - viena no sezonas favorītēm.
katekatrina_v – 9.0
Nozīmes vairs nav dzimumam, ļaujoties nepakļauties sabiedrības izvirzītajam standartam, ka "viņš nu jau noteikti ir tāds" neapsverot ideju, ka arī viņš var ciest. Katrs šeit savu (fizisku, emocionālu, ar nodomu vai gluži pretēji-netīšu), bet tomēr vienu- vardarbību. Vardarbībai nav dzimuma vai norobežojuma, bet tā ir pamanāma no malas, ierastajā vidē vai tieši sevī iekšā, tā prasa tikai vienu soli, kas ir aiziešana un palīdzības meklēšana. Paldies Nacionālajam teātrim par šī temata aktualizēšanu.
magic – 9.0
Dzīva, reālistiska dramaturģija ar mūsdienās sirdi plosošu vēstījumu.
Inguna – 10.0
Izcili aktierdarbi-Siliņa, Krūzkops
Skujins – 10.0
Ja draugi prasītu, par ko ir izrāde, atbildētu,- par Kristapu Strūbergu. Katrā ziņā, liesi apspēlēta šodiena. Pietrūka tikpat jaudīga mūzika kā starbrīdī, otrā stāva zālē.