Meklēt...

Post Scriptum

Jaunais Rīgas teātris
Pievienot vērtējumu
6.7
35 vērtējumi

Pēdējo 2021./2022. gada teātra sezonas jauniestudējumu JRT veido teātra mākslinieciskais vadītājs Alvis Hermanis. Izrādē galvenajā un vienīgajā lomā krievu aktrise Čulpana Hamatova.


Izrādes teksta materiāls aizgūts no kadiroviešu nogalinātās krievu žurnālistes Annas Poļitkovskas publikācijām laikrakstā "Novaja gazeta", kā arī - cenzūras aizliegta nodaļa no Dostojevska romāna "Velni". Taču mūsu radītais stāsts ir par ko citu - par Krievijas (un ne tikai) apziņu, sirdsapziņu un zemapziņu pēdējo notikumu kontekstā. 

Izrāde krievu valodā ar subtitriem latviešu valodā.

Izrādes ilgums
1st. 30min. (1 cēliens)
Sezona
2021 / 2022
Pirmizrāde
15. jūnijā, 2022.
16.05
Ceturtdiena
19:00

Jaunais Rīgas teātris, Lielā zāle

Rīga, Miera ielā 58a
Izpārdots
13.06
Ceturtdiena
19:00

Jaunais Rīgas teātris, Lielā zāle

Rīga, Miera ielā 58a
Izpārdots

Performanti

Radošā komanda

Atsauksmes

Baiba – 9.0

Ar pēcgaršu. Paldies!

0
Laila – 10.0

Kopumā novērtēju ar 10, jo tiešām ir vērs šo redzēt.

0
IvetaZ – 10.0

Diemžēl citas tādas aktrises ar tādu jaudu mums nav. Pelnīta Spēlmaņu nakts balva Čulpanai. Izrādi redzēju jau pirms vairāk nekā gada, bet atsevišķas epizodes mani vajā murgos. Spēcīgi līdz šermuļiem.

0
Egleaug1 – 10.0

bez komentāriem

0
teatravestnesis.lv
teatravestnesis.lv - Zane Radzobe

Izrāde ir veidota no diviem atsevišķiem gabaliem – Fjodora Dostojevska romāna Velni fragmenta un Annas Poļitkovskas vāktajām liecībām par mūzikla Nord Ost ķīlnieku krīzi. Tas ir metafizisks un fizisks skatījums uz problēmu. Krievu dvēsele, kas izgājusi cauri zemākajiem cilvēkam pieejamajiem slāņiem, cer uz attīrīšanos.

ir.lv
ir.lv - Edīte Tišheizere

Šo režisora Alvja Hermaņa un aktrises Čulpanas Hamatovas kopdarbu skatīties ir smagi, brīžiem neizturami, un arī nekādu katarsi — attīrīšanos caur ciešanām vai līdzpārdzīvojumu — izrāde nesagādā. Toties ļauj piedzīvot to, ko pat grūti formulēt, lai neiekristu kaut kādā patētikā vai ezotērikā. Kā nobrūk norobežojumi, ko prāts rūpīgi cēlis, lai būtu iespējams izdzīvot šajā karā, kas ir arī informācijas karš. Kā atveries pretim otram cilvēkam, kurš, sava virstalanta vadīts vai piespiests, kļuvis par mediju, ļaudams sev cauri plūst neaptveramam ļaunumam un tikpat neierobežotai gaismai. (Jo «labais» vai «labsirdība» būtībā nav antonīms «ļaunumam».)

delfi.lv
delfi.lv - Dita Jonīte

Jaunā Rīgas teātra iestudējums "Post Scriptum", kas tapis Alvja Hermaņa režijā, pilnīgi noteikti ir politiskais teātris. Taču vispirms svarīgi uzsvērt tā mākslinieciskās kvalitātes: izrādes skatītājiem pusotru stundu ļauts būt kopā ar talantīgu aktrisi, tuvplānā izsekojot visai sarežģītam vairāku paralēlu tēmu savijumam. Čulpana Hamatova izrādē izspēlē vismaz trīs varoņu dzīves epizodes un netieši ļauj ielūkoties arī pašas aktrises dvēseles pretrunās.

diena.lv
diena.lv - Undīne Adamaite

Diez vai visjaukākais patvērums, kāds šobrīd aktrisei Čulpanai Hamatovai ir Jaunā Rīgas teātra mākslas zona, spēj remdēt piespiedu emigrantes slāpes pēc mājām un savas skatuves Maskavā.

lsm.lv
lsm.lv - Kitija Balcare

Režisors Alvis Hermanis Jaunajā Rīgas teātrī viencēlienu "Post Scriptum" ir veidojis kā psihoanalītisku ļaunuma dekonstrukciju, balstoties krievu psiholoģiskā reālisma klasikā un paša aizsāktajā dzīvesstāstu dramaturģijā, papildinot ar objektu teātra elementiem.