Meklēt...

Margarēta

Latvijas Nacionālais teātris
Pievienot vērtējumu
8.3
3 vērtējumi

Pie Margarētas cietuma kamerā ierodas gados jauns Advokāts, lai novestu līdz galam aizmirsto “lietu”, un atklāj, ka Margarēta nav vainojama nevienā no trim slepkavības epizodēm. 25 cietuma kamerā pavadītajos gados Margarēta pati sevi ir pārliecinājusi par pretējo. Kā šiem diviem cilvēkiem atrast ceļu uz patiesību...
Cietuma kamerā skatītājiem tiks ļauts ielūkoties caur novērošanas kameras aci klātienē un pie datora ekrāniem.

Izrādes ilgums
2st. 20min.
Sezona
2019 / 2020
Pirmizrāde
31. jūlijā, 2020.

Radošā komanda

Autore Māra Zālīte
Kostīmu mākslinieks Reinis Suhanovs
Režisors Reinis Suhanovs
Mūzikas autors Jēkabs Nīmanis
Muzikālā noformējuma autors Gints Rutks
Producente Diāna Kaijaka
Scenogrāfs Reinis Suhanovs
Video mākslinieks Toms Zeļģis
diena.lv
diena.lv - Undīne Adamaite

Režisors Reinis Suhanovs kopā ar aktieriem panācis efektu, ka tiesu drāmas askētiskās lietišķības telpa un Margarētas nāvinieces kamera pēkšņi pielīst pilna ar dzīvības un mīlestības spēku – siltu kā asinis un tumīgu kā vīnu.

ir.lv
ir.lv - Zane Radzobe

Luga ir Māras Zālītes parafrāze par Gētes Fausta pirmo daļu, kuru vairums atcerēsies kā stāstu par neremdināmu zināšanu un dzīves alku pārsātinātā Fausta mīlestību pret Grietiņu. Nereti gan tiek piemirstas notikuma detaļas — to, ka Fausts nodur viņas brāli, bet viņa pati noindē māti un noslīcina ārlaulības bērnu. Zālīte neaizmirst. Viņas Margarēta ir pieaugusi un pavadījusi ieslodzījumā 25 gadus (faktiski tas ir mūža ieslodzījums), bet — bez sprieduma. Lieta izrādās aizkritusi aiz skapja, un tagad to steidzami vajag iztiesāt, tāpēc valsts piešķir Margarētai aizstāvi — Advokātu, kura profesionālās ambīcijas uzplēš sen sadzijušas brūces un liek reizi par visām reizēm noskaidrot: kas notika un kurš vainīgs…

kroders.lv
kroders.lv - Diāna Auziņa

Atšķirībā no priekšstata par to, ka pēc krīzes teātros skatītāji vēlas redzēt vieglas komēdijas, kas atbrīvo prātu un neliek domāt, “Margarētas” iestudējums pilnībā apliecina, ka skatītāju vēlme pēc kvalitatīvas dramaturģijas nav mazinājusies.