Katls
Latvijas Nacionālais teātrisIevērojamā latviešu kinorežisora, ironiskā nomaļnieka Aivara Freimaņa pirmais un vienīgais romāns beidzas ar šādiem vārdiem “..varbūt ierakumi neizzūd tāpēc, ka varētu būt vajadzīgi vēl kādreiz?” Viņa romāna lappusēs Kurzemes lībiešu krastā pēdējā kara gadā un pirmajos pēckara gados sastopas vienkāršs lībiešu zvejnieka dēls Ingus Zutis un... jaunā dzīve. Ingus kā cīņas līdzekli izvēlas anonīmu zīmīšu rakstīšanu, lai notikumi risinātos tā, kā vēlas viņš. Viņa draugi - nē. Vai notikušo mēs varam atcelt kā nebijušu, ja atrodam tam attaisnojumu?
Galerija
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Aivars Freimanis |
Kostīmu māksliniece | Marija Ulmane |
Režisore | Ināra Slucka |
Gaismu mākslinieks | Oskars Pauliņš |
Producente | Ilona Matvejeva |
Scenogrāfs | Mārtiņš Vilkārsis |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Padomju vēstures nezinātājam nav arī saprotams, ar kādu dzīves bagāžu Ņurņiks atgriežas mājās no dienesta padomju armijas rindās
Nacionālā teātra sezonas pirmais flagmanis — režisores Ināras Sluckas iestudētais Katls — ir konceptuāls darbs. Ne mākslinieciski, jo uzreiz jāatzīst — lai gan izrāde ir veidota ar profesionālu roku, tā tomēr ir garlaicīga. Taču kā stāsts par vēsturi iestudējums ir pieminēšanas vērts.
Taču izstāstīt “Katlu” skatuves valodā ir ārkārtīgi grūts uzdevums; var pat teikt, ka romāns ir izlicis teātrim vairākus slazdus. Par vienu no tiem intervijā stāsta arī Ināra Slucka: autors tēlo jūrmalnieku rīcību, bet nesniedz to rīcības psiholoģisko pamatojumu. Tas jāmeklē iestudētājiem.
Galvenais režisores Ināras Sluckas jauniestudējuma Katls izaicinājums ir apjomīgais literārais materiāls un tā autors – kinorežisors un rakstnieks Aivars Freimanis ar savu īpašo māksliniecisko valodu