Situāciju komēdija
Ģertrūdes ielas teātrisKas tas ir – postdramatiskais teātris? Cik tālu formas eksperimentos var iet režisors, kuram teātris ir tikai vēl viens veids, kā pētīt pasauli, sabiedrību un cilvēka dabu? Teātris nav tikai teksta interpretācija. Teātris ir jaunas skatuves valodas meklējumi, mēģinājumi šķērsot jau ierastās robežas un mākslas tradīcijas. Izrāde “Situāciju komēdija” ir šāda veida eksperiments – apvienojot dažādas teātra skolas, pieredzes, idejas.
Režisors Vsevolods Ļisovskis “Tradicionālajā sabiedrībā varas lielumu noteica greznu paklāju, smalku vannu, zvērādu, krāsainu akmentiņu un auksto ieroču daudzums. Mūsdienu pasaulē varas instruments ir informācija. Kurš vairāk zina, tas ir galvenais. Tradicionālais teātris ir arhaiskās varas piramīdas piemērs – uz zemākā pakāpiena atrodas skatītājs, kurš zina vismazāk par visiem. Šī izrāde ir mēģinājums pārvarēt gadsimtiem ilgušo netaisnību. Mūsu skatītājs zina vairāk nekā aktrises. Izrādes nosaukums ir “Situāciju komēdija”, jo minētajā žanrā komiskais efekts tiek sasniegts, skatītājiem zinot par apstākļiem, kurus nezina aktieru atveidotie varoņi. Divas aktrises nedēļas garumā fiksē ārēji un iekšēji piedzīvoto. Pēc tam uz skatuves klusējot mēģina viena ar otru dalīties piedzīvotajā, bet skatītājs redz ne tikai klusējošo dialogu, bet var arī izlasīt uz sienas projicētās aktrišu piezīmes.”
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Režisors | Vsevolods Ļisovskis |
Producente | Jevgeņija Šermeņeva |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Postdramatiski pārsteigumi slēpjas tajā, ka izrādē izpildītājas neizdveš ne skaņas. Režisors vienu no postdramatiskā teātra spilgtākajām īpašībām – teksta nozīmes mazināšanos izrādes struktūrā – savā ziņā novedis līdz galējībai, atņemot aktrisēm spēju runāt.
Izrādes Situāciju komēdija vēstījums var atšķirties katru reizi, jo tekstu aktrises raksta no jauna un lielākoties neredz to, ko titros lasa skatītājs.