Bez lieciniekiem
Daugavpils teātris„Viņš ir praktiski ideāls vīrs nopirka dzīvokli, kurā varētu dzīvot mierā un saticībā ar savu mīļoto, gādīgs tēvs divām meitām, izcils iztikas nodrošinātājs,” - tā domā viņa sieva Olga, kura itin neko nezina par cilvēku, ar kuru dzīvo kopā.
„Viņš ir apmāts maniaks, kurš neizlaiž no savām ķetnām, ļauns murgs, kuru gribas ātrāk aizmirst un atstāt tālā pagātnē,” - aktrise Jana cenšas aizmirst kādu no saviem bijušajiem draugiem.
„Es viņu mīlu! Neprātīgi!” - nespēj aizmirst Ļoša, precēts vīrietis...
Ko tas viss nozīmē? Atbilde atrodama lugā „Neviens nedzirdēja”, kura ir izrādes „Bez lieciniekiem” pamatā. Luga ir uzrakstīta 2019. gadā, taču jau ir pievērsusi sev dažādu valstu teātra režisoru, kritiķu un pētnieku uzmanību. A. Striževskas lugas pirmais lasījums notika prestižā festivālā „Ļubimovka”, kur tā saņēma augstu novērtējumu, turklāt dramaturģe Natālija Bloka raksta „Manuprāt, šī luga ir par mums visiem mēs gribam darīt tikai to, ko gribam, nolasām citus, kā paši gribam, neuzdodam jautājumus un neieklausāmies.”
Daugavpils teātra izrāde (pirmais šīs lugas iestudējums Baltijas valstīs) būs īpaši interesanta skatītājiem, kurus interesē psiholoģija, cilvēku savstarpējās attiecības un kuri novērtē emocionālus satricinājums teātrī.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autore | Aleksandra Striževska |
Kostīmu māksliniece | Inga Bermaka |
Režisors | Oļegs Šapošņikovs |
Gaismu mākslinieks | Sergejs Vasiļjevs |
Scenogrāfe | Inga Bermaka |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Daugavpils teātris koronavīrusa pauzi beidzis ar pirmizrādi, kas ir gluži kā pieskaņota pašreizējam laikam. Izrāde “Bez lieciniekiem” (krievu valodā) – tas taču arī ir stāsts par pašizolāciju: atstāt dzīvokli un pilsētu, protams, var, būt sadzirdētam un saprastam neizdodas. Katrs pats par sevi un tuvākā uzmanību iegūt nav iespējams – vai tad tā nav pašizolācija?
Aktieri viens otru it kā redz, taču viņu pašu pārliecību tas īsti nemaina.