Elpa
Dailes teātrisViņi ir divi un jauni. Sieviete un vīrietis. Kad viņiem ienāk prātā doma par bērnu, to pavada daudzi iemesli, kāpēc tā nav laba ideja. Piemēram, zemeslode taču iet bojā, tāpēc atbildīgi būtu nevis radīt bērnus, bet stādīt mežus...
Tomēr vairums cilvēku rada pēcnācējus, nevis domā, kā atveseļot zemeslodes plaušas. Tad kāpēc viņi tagad ir apjukuši?
Privātās katastrofas, atšķirībā no tām, ko planētai prognozē zinātnieki, notiek ātri un negaidīti. Aizsit elpu bez brīdinājuma. Kā to atgūt? Un – kāpēc?
Šajā viena cēliena mīlestības stāstā skatītājiem būs iespēja nepārprotami ieraudzīt pašiem sevi, esot par lieciniekiem mīloša pāra savstarpējām attiecībām mūža garumā un atklājot krietnu savas dzīves komisma devu, kas ikdienas steigā pārtapusi par bailēm, šaubām, par “lielo” lēmumu pieņemšanu, rūpēm par pasauli un attiecību saglabāšanu.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Dankans Makmillans |
Režisors | Dmitrijs Petrenko |
Gaismu mākslinieks | Edijs Feldmanis |
Mūzikas autors | Anna Fišere |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Režisors Dmitrijs Petrenko ar savu intīmo kamerizrādi Elpa pārliecinoši gāž mītu, ka Dailes teātra Lielā zāle ir par lielu nopietnām teātra sarunām ar skatītāju. Tikai divi aktieri "melnajā kvadrātā", un skatītājs ķer katru viņu vārdu.
Izrāde sākas ar šoku. Vispirms skatītājam, kurš (atvainojiet par prozaisko atkāpi) izbauda kaut ko līdzīgu mēra laika gaisotnei (temperatūras mērīšana, anketu aizpildīšana, skatītāju zāle, pa kuru klīst reti un neierastā klusuma it kā nomākti skatītāju stāvi). Pēc tam iestudējuma varoņiem — jaunam pārim, kura vīrišķā puse, stāvot IKEA rindā, gluži nejauši ierosina: vai mums nevajadzētu bērnu… Viņai aizsitas elpa.