Heda Gablere
Liepājas teātrisTikko apprecējusies. Aprakta dzīva. Heda ilgojas būt brīva. Tieši viņa – ģenerāļa meita Heda – jauna, enerģiska, vitāla, romantiska un kaislīga, tomēr reizēm arī neizprotama, atturīgi vēsa un pat nežēlīga, ir lugas centrs un sirds. Viņa dzīvo ilgās pēc patiesas brīvības un meklē apliecinājumu skaistumam, drosmei un varonīgai rīcībai. Kā dzīvot sabiedrībā, kurai šādi ideāli ir sveši?
- Sezona
- 2017 / 2018
- Pirmizrāde
- 7. oktobrī, 2017.
Komanda
Performanti
Radošā komanda
Autors | Henriks Ibsens |
Kostīmu māksliniece | Jolanta Rimkute |
Režisore | Laura Groza |
Dramaturgs | Patriks Mārbers |
Gaismu mākslinieks | Jānis Sniķers |
Mūzikas autors | Kārlis Auzāns |
Scenogrāfs | Mārtiņš Vilkārsis |
Tulkotāja | Evita Mamaja |
Video mākslinieks | -8 |
Skatītāju vērtējums
Kritiķu viedoklis
Pēc "Hedas Gableres" Liepājas teātrī Laura Groza-Ķibere turpina pētīt sarežģītu, fatālu, bet arī spilgtu un valdzinošu sieviešu raksturus. Ar spēcīgu savas paaudzes aktieru trio – Ilzi Ķuzuli-Skrastiņu, Kristīni Nevarausku un Daini Grūbi – režisore Dailes teātrī iestudējusi vēl vienu mūsdienu dramaturga Patrika Mārbera pasaules klases dramaturģijas adaptāciju – "Pēc Jūlijas jaunkundzes".
Tas ir personības krīzes brīdis, kuru piedzīvo ikviens no mums un kurš vai nu salauž, vai norūda
Mēdz būt tādas izrādes, pēc kurām iznāc no skatītāju zāles apstulbis no redzētā un ilgi mēģini atgūt elpu un atgriezties realitātē. Bet pēc tam vēl ne mazāk kā desmit dienas staigā apkārt kā apdullināts, pārdomājot piedzīvoto katarsi. Turklāt visi mēģinājumi kaut kā saprotami pārstāstīt redzēto kļūst par izgāšanos – tu sajūsmināti izdod nesakarīgas skaņas, pārgriez acis vai arī pilnīgi izmisīgi, mētājoties ar rokām, stāsti sižetu, kad to negrib dzirdēt. Fui, tādam būt. Henrika Ibsena “Heda Gablere” Liepājas teātrī Lauras Grozas-Ķiberes režijā ir tieši no tādām izrādēm. Un tomēr tagad Aizrautīgais skatītājs mēģinās sakopot domu drumslas, tās pieķemmēt un dalīties iespaidos.
Tā kā izrādē Hedas laulības šķietamais nejēdzīgums kā izmisumu raisošs apstāklis vismaz ārēji nav nolasāms, konflikts pilnībā pārceļas uz pašu galveno varoni.
Recenzija par Liepājas teātra izrādi „Heda Gablere” Lauras Grozas-Ķiberes režijā
Konceptuāls un intriģējošs ir režisores domāšanas veids, mēģinot piešķirt jaunu lasījumu lugā tēlotajiem konfliktiem.