Meklēt...

Gogolis. Portrets

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris
Pievienot vērtējumu
8.4
17 vērtējumi

Gogoļa garstāsts "Portrets" mūsdienu pasaulē nemaz neizklausās pēc romantiskas noveles. Tas ir veidots uz faustiskā dvēseles pārdošanas motīva un ietver pieņēmumu, kas pārceļ notiekošo no ikdienas plāna uz metafizikas zonu. Gogolis rada pasauli, kurā ļaunuma iemiesojumam ir vajadzīgs mākslinieks, lai ļaunums varētu sevi realizēt, izpausties, apliecināt savu eksistenci. Un, nespēdams izturēt kārdinājumu, tas, kurš varētu kalpot skaistajam, sāk kalpot velnam. Šī ir šausmīga pasaka, kas atbilst mūsdienām.

“Kad Gogoļa tekstā satiec tēlu, kurš, varas un atriebīgas greizsirdības apreibināts, “ar tīģera niknumu metās virsū, plēsa, plosīja, sagraizīja gabalos un samīdīja kājām” visu dzīvo un talantīgo, ko varēja sasniegt, tu esi pārsteigts šī tēla totālās, pareģojošās aktualitātes dēļ,” saka dramaturģe Estere Bola. “Gogoļa velna marionetes ir postošas un nāvējošas, taču kaitējums, ko tās var nodarīt, joprojām ir samērojams ar cilvēka spējām. Šodien velna marionešu rīcībā ir ballistiskās raķetes un kodolarsenāls...”

Mīts par mākslinieku, kurš nespēja izturēt vieglā ceļa kārdinājumu, izrādē izvēršas eshatoloģiskā mistērijā, kas ir pilna ar postošiem kārdinājumiem bezdibeņa malā.

Sezona
2023 / 2024
Pirmizrāde
11. maijā, 2024.
14.05
Otrdiena
19:00

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris, Lielā zāle

Rīga, Kaļķu iela 16
Biļetes
18.05
Sestdiena
19:00

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris, Lielā zāle

Rīga, Kaļķu iela 16
Biļetes
24.05
Piektdiena
19:00

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris, Lielā zāle

Rīga, Kaļķu iela 16
Biļetes
25.05
Sestdiena
17:00

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris, Lielā zāle

Rīga, Kaļķu iela 16
Biļetes
10.08
Sestdiena
18:00

Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris, Lielā zāle

Rīga, Kaļķu iela 16
Biļetes

Atsauksmes

j_lara@inbox.lv – 10.0

Jāreķinas ar 3 ar pusi stundām garo priekšnesumu, bet pēdējais cēliens ir tā vērts, tā vērts!👏👏👏👏

1
Brit – 9.0

Шикарный спектакль, но не для наших широт. Слишком прогрессивненько и авангардистски, идеи слишком глубокие, а не хиханьки и сценки а-ля пьесы Островского. Шикарные декорации а-ля Сальвадор Дали русишь стайл. Дьявол неимоверно хорош. Молодцы, но мечите бисер…хотя возможно я ошибаюсь.

1
anny.simonova@gmail.com – 1.0

Grūti uztverams…Gogolis laikam 100 reizes apgriezas zarkā. Un visur tagad iebazt putleru, tā jau no viņa un no viņa padarītam noziedzībām nāk vemiens, nav ko viņu popularizēt… Diemžel tā mūžīga tēma dievs/velns… neka jauna, nevienas svaigas refleksijas. Kurš mūsdienīgs cilvēks domā tadas baznīcas kategorijas… Un noformējums, kaudzes ar hlamu. Ļoti ievilkta izrāde, milijons reižu meteļus izmetāja…bet pēc būtības visa sižeta linija ap to pašu, dinamikas zero. Nepatika. Sametā vienā katlā labas lietas Gogolis, van Gogs, bet boršča vietā iznāca sūds…

0
Ama – 9.0

Šī izrāde nav viegli izsekojama, brīžu, kad nekas nebija saprotams, bija daudz. Varbūt ka tas arī iederējās izrādes haosā. Skatuve pārpildīta ar senlietām, kuras tika izcilii izmantotas. Daudz monologu, kuru laikā mākslinieki rosījās un trakoja pa skatuvi, ar grūtībām centies izsekot katram ,saprast kas notiek, līdz beidzot atklājās skaista kopbilde un metafora ir atklāta. Varbūt arī šī izrāde ir pārāk sarežģīta, bet vizuāli, tā ir ļoooti skaista. Paldies!

0